Svojega jeklenega konjička je na nedavnem lasvegaškem avtomobilskem sejmu CES 2020 predstavil tudi Sony. Razvoj električnih avtomobilov gre v smer nadgrajevanja sistemov za samodejno vožnjo, vanje vgrajujejo najsodobnejše senzorje, tehnologijo. Baterije so vse zmogljivejše, motorji imajo vse boljši izkoristek, življenjska doba teh vozil pa se podaljšuje.
Japonsko podjetje Sony je svoj prvi koncept električnega vozila poimenovalo vision-S in z njim osupnilo javnost. Gre za vozilo elegantnih linij, ki so ga v prvi vrsti izdelali zato, da lahko pokažejo, kaj vse lahko ponudijo avtomobilski industriji. V sodelovanju z Nvidio, Boschem, ZF, Continentalom, BlackBerry in Qualcommom je tako nastalo vozilo, opremljeno s 33 senzorji, ki natančno zaznavajo predmete v okolici, ovire, pešce (HDR CMOS foto tipala). Sistem, imenovan Safety Cocoon Concept, naj bi natančno tudi ‘bral’ vse oznake na cestah. Solid State LIDAR zaznava predmete podnevi in ponoči, radar zaznava oddaljenost in relativno hitrost.
Kar se avtonomne vožnje tiče, ima Sony Vision-S Level 2 avtonomijo vožnje. To v praksi pomeni, da lahko sistem samodejno pospešuje, zavira in vozi. Voznik mora biti še vedno pozoren, če sistem zataji.
V notranjosti je prostora za 4 potnike. Za njihovo boljšo izkušnjo skrbi izjemen sistem ozvočenja 360-reality audio. Sistem za zaznavanje potnikov izkušnjo potnika še dodatno izboljša, saj si zapomni nastavitve za infotainment.
Zasloni in še enkrat zasloni
Zajem slike vzvratnih kamer se prikazuje na zaslonih na armaturni plošči. Zaslonov je v vozilu več – poleg tistih na armaturi, so tudi na zadnjih sedežih, povezljivost z internetom pa je še dodaten plus za potnike. Avtomobil je sicer plod sodelovanja Sonyja z Magno Steyr, ki proizvaja med drugim tudi BMW Z4, mercedes-benz G in toyoto supra. Pri Magni naj bi razvil platformo za razvoj električnih avtomobilov, ki naj bi v prihodnosti lahko poganjala tudi terenska vozila.
Vision-S naj bi poganjal motor z močjo 200 kW (272 konjskimi močmi). Od 0 do 100 km/h naj bi pospešil v 4,8 sekunde in dosegal končno hitrost okoli 240 km/h.
Električna vozila – za boljšo prihodnost
Električna vozila imajo vgrajene vse bolj vzdržljive baterije, ki omogočajo dolgo življenjsko dobo vozil. Sama proizvodnja električnih vozil v primerjavi z običajni terja več energije in je s tem večje breme za okolje. A po okoli 150.000 prevoženih kilometrih, se prevesi v prid električnih vozil. Polnjenje z elektriko je v primerjavi s točenjem goriva precej cenejše. Električna vozila imajo manj emisij, z njimi je manj stroškov za vzdrževanje. Motor ima večji izkoristek in je manj hrupen.
Urednica portala MojPrihranek.si