V danski prestolnici so zgradili novi postaji podzemne železnice, ki povezujeta center Kopenhagna s severnimi pristanišči. Gre za enega večjih projektov urbane regeneracije v severni Evropi. Namen postaj je oživiti postindustrijsko območje z dizajnom, ki je osredotočen na potnika, in videzom, ki odseva urbano okolje. Postaji naj bi do leta 2025 napolnilo 9000 dnevnih uporabnikov.
Postaji so odprli marca in vsaka je zgrajena na zelo specifičen način. Nadzemna Orientkaj postaja je črpala navdih iz ladijskega zabojnika, s čimer je izkazala pripadnost brutalnim in velikim zgradbam v pristanišču. Velika okna omogočajo razgled čez Øresund.
Postaja je bila ustvarjena z namenom pritegnitve pogleda in kot prototip za prihodnje nadzemne postaje v Nordhavnu, novem mestnem predelu, ki bo sčasoma pokrival več kot milijon in pol kvadratnih metrov trajnostnega naselja.
Podzemna postaja Nordhavn pa je po svoji zgradbi podobna origamiju, saj je zgrajena iz keramičnih plošč v rdečih odtenkih. Na obeh postajah je v ospredju udobnost potnikov, prav tako je pomembna osvetlitev, ki zagotavlja udobje in varnost.
Nordahvn je mesto trajnostne mobilnosti, kjer je lažje hoditi, kolesariti ali uporabiti javni prevoz, kot pa voziti avto. Obe metro postaji odpirata potencial tega novega mestnega predela Kopenhagna, saj omogočata bolj učinkovit in trajnosten prevoz med posameznimi soseskami.
Novinar