Podjetje Wallenius Marine je odgovorno za tovorno ladjo Oceanbird. Ladja naj bi se poganjala s pomočjo vetra, kar bi emisije zmanjšalo za kar 90 odstotkov. Trenutno je koncept ustvarjen za čezatlantske prevoze avtomobilov in tovornjakov. Sedanja kapaciteta je takšna, da bi lahko prenašala sedem tisoč avtomobilov. Švedski projekt bo v polno proizvodnjo stopil do konca leta 2021, v prodajo pa leta 2024.
Največja tovorna jadrnica z najmanj emisijami
Wallenius Marine je švedsko podjetje, ki je pri projektu Oceanbird sodelovalo s švedskim tehnološkim inštitutom SSPA in švedsko administracijo transporta. Skupaj verjamejo v uporabo vetra za pogon ladij in posledično v ničelno stopnjo emisij. Oceanbird tako prikazuje realnost »zelenega« prevoza na morju. Velike spremembe so tako možne tudi pri čezoceanskih prevozih, ki trenutno predstavljajo skoraj devetdeset odstotkov tovornega prevoza. To se je sicer začelo z jadri, a nadaljevalo z dizelskimi motorji, ki so obstali več kot sto let. Projekt Ocenabird je združil strokovnjake iz javnega in zasebnega sektorja.
Oceanski tovornik bo v dolžino meril 200 metrov in 40 metrov v širino. Na svoji poti čez Atlantik bo imel povprečno hitrost desetih vozljev (približno 19 km/h). Jadra v velikosti 80 metrov bodo najvišja jadra na svetu in enkrat višja od trenutno najvišjih, ki merijo štirideset metrov. Jadra bo možno znižati do višine 60 metrov ali pa jih popolnoma »pospraviti«. Pot bo tako trajala 12 dni, kar je štiri dni počasneje kot trenutna pot ostalih tovornikov.
SEO urednik