Renault je pred dnevi razkril strateški načrt za prihodnost z imenom Renaulution. V naslednjih petih letih bo ta načrt pripeljal novi val francoskih avtomobilov, med katerimi je tudi legendarna Petka. V ospredju bo zelena mobilnost, ki bo pozornost usmerjala tako v elektriko kot v vodik. Kljub celotnemu asortimaju pri predstavitvi, pa je največ navdušenja požel avto Renault 5. Z novo obliko, namembnostjo in ceno se vrača še ena izmed legend.
Renault 5, legenda se vrača
Po prenovi nekaj avtomobilskih legend drugih proizvajalcev se je dolgo šušljalo o novi »petki«. Po Miniju, Fiatu 500 in Beetlu, se zdaj vrača tudi Renaultova legenda, ki bo popularizirala električno mobilnost. »Dizajn Renault 5 Prototype temelji na dizajnu R5, kultnega modela v naši zgodovini. Novi prototip pooseblja modernost, hkrati pa je avtomobil, ki je v skladu s časom, v katerem živimo. Namenjen je mestu, poganja ga elektrika, hkrati pa je atraktiven,« so povedali pri Renaultovem oblikovalskem oddelku.
Do leta 2025 nameravajo pri Renaultu predstaviti kar 14 novih avtomobilov. Polovica naj bi jih bila električna, kar za Renault ni nič novega. Sama petka je trenutno samo prototip, zato tehničnih podatkov še ne poznamo. Vse, kar vemo, je to, da bo cena dostopna, vozilo pa bo na voljo le v električni različici. Iz slik, ki so nam jih ponudili pri francoskem proizvajalcu, je razvidno, da osnova legende ostaja kljub spremembi.
Renault 5 – kratka zgodovina
Renault 5 je izšel v dveh generacijah, ki jih je na tržišče poslalo francosko podjetje. Prva oziroma R5 je živela med leti 1972 in 1985, druga oziroma Super 5 pa med 1984 in 1996. Petka je bil najbolj prodajan avto v Franciji med leti ’72 in ’86, saj je v tem času prodal kar 5,5 milijona primerkov. Novomeški Revoz (IMV) je med leti 1989 in 1996 izdeloval (295 tisoč primerkov) in še bolj poglobil slovensko ljubezen do legendarne petke.
SEO urednik