Avstrijska energetska družba OMV bo v Sloveniji prodala 120 bencinskih servisov. Drugi največji ponudnik naftnih derivatov ima pri nas črpalke pod imeni OMV, Avanti, Diskont in Eurotruck. OMV Marine pa ne bodo prodali, so povedali javnosti. Po 29 letih močne prisotnosti pri nas, bo zdaj OMV zapustil dobršni del ponudbe. Zakaj je temu tako in komu bodo prodali bencinske črpalke?
OMV prodaja svoj več kot 20-odstotni delež pri nas
Kot rečeno je OMV v Sloveniji prisoten že vse od leta 1992. Takrat je skupaj z Istranbenzom in Ino ustanovil družbo OMV Istrabenz. Leta 2004 pa je avstrijska družba postala večinski lastnik podjetja. V lanskem letu je zabeležil 1,3 milijarde evrov čistega dobička in 16,6 milijarde evrov prihodkov. To je 25 oziroma 29 odstotkov manj kot leto poprej. Vzrok je seveda epidemija in vprašanje varovanja okolja, ki klesti naftne derivate.
In prav to je eden izmed razlogov, da OMV krči svoje sile na tržišču naftnih derivatov. Lansko leto so v Nemčiji prodali 300 bencinskih črpalk, pri nas pa bo ta številka 120. Glavni izvršni direktor OMV Rainer Seele je povedal, da OMV odstopa od proizvodnje in rafiniranja nafte ter se bo posvetil kemičnim proizvodom. »Kemični proizvodi bodo vse bolj potrebni v svetu z manj emisijami ogljikovega dioksida,« je za javnost povedal Seele. »Na bencinskih servisih v Sloveniji ne prodajamo bencina in dizla lastne proizvodnje, zato smo rekli, da bomo to odsvojili,« je še dodal in navedel dva glavna razloga za prodajo bencinskih servisov v Sloveniji.
Kupec še ni znan
Kdo bo kupec še ne morejo povedati, saj so šele pred kratkim sprejeli odločitev o prodaji. Tako je naznanitev prodaje servisov v Sloveniji skupaj s prodajo proizvodnje gnojil družbe Borealis, del načrta odprodaje. Ta predvideva prodajo premoženja v vrednosti dveh milijard evrov do konca leta 2021. Sprejet je bil marca lani.
Na slovenskem trgu kraljuje Petrol s 318 bencinskimi servisi, kar predstavlja nekaj manj kot 60 odstotkov. Kljub temu, da je bila pred leti želja OMV-ja, da svoj delež dvigne do 30 odstotkov, je le ta ostal pri malenkost več kot 20 odstotkih. Edini »omembe« vredni servisi pa so še madžarski Mol, ki ima po Sloveniji 50 servisov.
Kdorkoli pa kupec bo, največ možnosti pripisujejo Mol-u, bo na tržišču dobil kar zajeten delež slovenske ponudbe, ki jo bo pustil za seboj OMV. Petrol kupovati ne bo smel zaradi pravil konkurence, zato je možna širitev Mol-a, ki bi mu to predstavljal pameten korak naprej. Druga možnost pa je prihod nove multinacionalke v Slovenijo.
SEO urednik