Z začetkom nacionalne preventivne akcije se je videlo, kako veliko število voznikov se ne poslužuje uporabe varnostnega pasu. V akciji Varnostni pas, ki traja do 14. marca, opozarjajo na uporabo varnostnih pasov in hkrati sodelujejo s policijo pri pregledovanju statistike. Ta pa je tudi letos, ko je promet zmanjšan, vidno zaskrbljujoča. Kršitve neuporabe varnostnih pasov so narasle, v terenskem pregledu pa je bilo v enem dnevu in enajstih občinah, kar 2184 voznikov, ki niso bili pripeti.
Terenska raziskava razkrila slabše številke
Nedavna terenska raziskava, ki je bila opravljena v enajstih občinah po Sloveniji je ugotovila, da je preveč voznikov, ki ne uporablja varnostnega pasu. V dveh intervalih, jutranjem in popoldanskem, so v zgolj štirih urah zabeležili kar 2184 kršiteljev, ki med vožnjo niso bili pripeti.
Največ prekrškarjev je bilo v Kopru (586), Celju (351) in Novem mestu (331). Najmanj kršitev pa so zabeležili v Velenju (20), Slovenj Gradcu (27) in Murski Soboti (56). V jutranjem intervalu so našteli kar 1247 kršitev, v popoldanskem pa 937.
Ker pa zgolj številke ne pripomorejo veliko pri opažanju neuporabe varnostnih pasov, so pri agenciji delili tudi odstotke. Po deležu voznikov, ki so vozili brez varnostnega pasu od vseh, ki so pripeljali mimo vodijo Ptuj (9,7 %), Koper (9,3 %) in Novo mesto (8,7 %). Tudi tu pa so se najbolje odrezali Velenje, Slovenj Gradec (obe 0.6 %) in Murska Sobota (1,6 %).
Policija je delila podatke, ki so zaskrbljujoči, saj je kljub upadu prometa v prvih dveh mesecih letošnjega leta zabeležila že 6569 kršitev. V letu 2020 jih je bilo 6579 in v letu 2019 so jih našteli 5973. V celem letu 2020 je bilo takih kršitev 37225 in v letu 2019 kar 40283. Upamo, da se letošnja številka izboljša.
Nacionalna preventiva ozaveščanja uporabe varnostnih pasov
Osnovni namen varnostnega pasu je:
- da v primeru trka ostanejo potniki v vozilu na svojem sedežu,
- da ob čelnem trku zmanjšuje gibanje telesa naprej ter preprečuje trk z notranjostjo avtomobila,
- da prevzame velik del energije in jo porazdeli na pas ter različne dele telesa, kar učinkovito zmanjša posledice trka na posamezen del telesa,
- da v kombinaciji z zračno blazino, ter drugimi elementi pasivne varnosti (naslonjalo za glavo, ergonomski sedeži, karoserija vozila) zagotavlja vozniku in potnikom učinkovito zaščito.
Kako pravilno pripnemo varnostni pas?
- poteka zgornji del pasu preko rame (in ne čez vrat), spodnji del pa pod trebuhom preko bokov;
- sponko vstavimo v zaklep, da slišimo KLIK;
- pas naj bo čim bolj tesno ob telesu, zato ga dodatno zategnemo;
- pas NE SME biti zavit in ohlapen.
SEO urednik