Izraelsko podjetje StoreDot je januarja predstavilo nove litij-ionske baterije, ki bi električni avto napolnile kar v petih minutah. Podjetje s sedežem v Herzliyi je baterijo preizkusilo že v telefonih, dronih in električnih skuterjih. S krajšim polnilnim časom bi rešili ključno oviro za nakup električnega avta, saj mnoge ljudi odvrača ravno dolgo polnjenje in strah pred izpadom energije na poti.
Posebna baterija
V anodi litij-ionske baterije mesto grafita zaseda germanij, ki je topen v vodi in enostavnejši za uporabo. Ima nižjo odpornost kot grafit, kar povzroči hitrejše polnjenje z manj toplote. Izvršni direktor Doron Myersdorf upa na nadaljnje izboljšave baterije s preusmeritvijo na sicilij, ki predstavlja cenejšo alternativo. Prototipi končne baterije naj bi luč sveta ugledali kasneje leta 2021.
Močnejša polnilna infrastruktura
“Ozko grlo pri hitrem polnjenju ni več baterija. Zdaj je treba nadgraditi polnilne postaje in omrežja, ki jih oskrbujejo” je dejal Myersdorf. To je eden izmed glavnih razlogov za njihovo sodelovanje s podjetjem British Petroleum, ki je eno izmed 4 vlagateljev. Ostali trije so Daimler, Samsung in TDK.
Problem recikliranja baterij
Problem litij-ionskih baterij je recikliranje. Pomembno je, da lahko baterija zdrži vsaj 500 hitrih polnjenj, brez da bi izgubila svojo večinsko zmogljivost. V podjetju StoreDot, ki je bilo ustanovljeno leta 2012, so potrdili, da bi baterijo lahko napolnili 1000-krat, hkrati pa ohranili 80 % prvotne zmogljivosti.
Svetovna konkurenca
Razvoj akumulatorjev s hitrim polnjenjem poteka po celem svetu že več desetletij. Tesla, Enevate in Sila Nanotechnologies ustvarjajo na podlagi silicijevih elektrod, medtem ko si konkurenca ogleduje tudi ostale raznolike spojine, ki bi lahko ustrezale. Ena izmed teh so mikrodelci niobijevega oksida, ki jih uporablja podjetje Echion.
Ker so električni avtomobili eden izmed ključnih dejavnikov za zmanjšanje globalnega segrevanja, so izboljšave na tem področju bistvenega pomena. Mednarodna agencija za energijo je v letu 2019 ocenila le 2,6 % globalno prodanih električnih avtomobilov. S hitrejšim polnjenjem bi se ta odstotek zagotovo povečal, saj ljudi ne bi več odvračali dolgi postanki na polnilnih postajah.
Novinar