Že pred nekaj meseci so iz Kitajske prišle novice o prototipu vlaka, ki bi drvel z več kot tisoč kilometri na uro. Zdaj pa so sporočili, da bi lahko luč sveta ugledal do konca leta 2025. Prototip imenovan T-Flight je v izdelavi vse od leta 2015 in končno je bil na ogled postavljen tudi model v resnični velikosti. Najhitrejši vlak, ki trenutno opravlja svoje delo na Kitajskem, dosega 350 km/h. Ali bo in kako bo Kitajski uspelo na tire spraviti vlak, ki bo dosegel tako vrtoglavo hitrost?
T-Flight bo luč sveta ugledal do leta 2025
Vlak T-Flight je bil v izdelavi že od leta 2015, ko je svojo vizijo začela uresničevati državna korporacija CASIC. Devetindvajset metrov dolžine in tri metre širine je bilo vse, kar smo dolgo časa vedeli o novem vlaku. Šele pred kratkim smo izvedeli, da bo uporabljal integrirano kabino, ki bo odporna na svetlobo in vročino. Zdaj pa imamo na voljo že skoraj vse informacije, ki jih potrebujemo za podrobno sliko vlaka.
29,9 metrov dolžine in tri metre širine vlaka, ki bo lebdel 100 milimetrov nad tlemi. To bo dosegel s pomočjo dveh različnih tehnologij. Prva tehnologija oziroma pogoj bo izpolnjen z vlakovo okolico, ki bo delovala na princip vakuuma. Drugi pogoj oziroma tehnologija pa deluje na princip magnetne levitacije. To je potrdil tudi Wang Yan, ki svoje delo v CASIC opravlja prav na področju obeh uporabljenih tehnologij. »Vlak bo počasi pospeševal do 1000 kilometrov na uro,« je povedal in potrdil, da to na potnike ne bo vplivalo in bodo povsem na varnem.
Že več let pa se tako pojavljajo govorice o hitrosti samega vlaka. Vse od 500 kilometrov na uro do kar štiri tisoč kilometrov na uro, kar pa je že skoraj nepredstavljivo. Trenutno najhitrejši vlak na Kitajskem doseže hitrost 350 kilometrov na uro, a to očitno ni dovolj hitro (morda bi se kdaj zapeljali po dolenjski trasi).
Širitev železniškega omrežja
Kitajska ima kar 146 tisoč kilometrov železniških tirov, od katerih jih je 38 tisoč kilometrov primernih za hitre vlake. V letu 2019 je vlak uporabilo kar 3,5 milijarde potnikov. Vseeno pa si želijo svoje železnice še izboljšati in razširiti. Njihova velika želja je doseči 275 tisoč kilometrov železniških prog do leta 2050. Do leta 2025 pa želijo dodati še 12 tisoč kilometrov proge za hitre vlake.
Čeprav z navdušenjem zremo v prihodnost, ko bo Kitajska dokončno razkrila svoj ultra hitri vlak T-Flight, bo verjetno minilo še kar nekaj časa. Poleg izgradnje in testiranja vlaka bo potrebno zgraditi tudi primerno progo in se za njeno postavitev tudi odločiti.
SEO urednik