Najhitrejši avtomobili na svetu so nekoč dosegali le dvajset kilometrov na uro. Danes je to že zdavnaj pozabljena hitrost, ki jo tisti najhitrejši presežejo v enem mežiku. Da pa je seznam pravilen, ne upošteva bolidov, predelanih avtomobilov in prototipov. V seznam so tako všteti le avtomobili, ki imajo odkljukane določene kriterije. Kateri so ti kriteriji in kateri so najhitrejši avtomobili na svetu?
Kriteriji najhitrejših avtomobilov
- avtomobil je proizveden za cestno in zasebno uporabo
- namenjen prodaji v komercialne namene z istimi specifikacijami kot rekorder
- dovoljen za cestno vožnjo v ZDA, Evropi ali na Japonskem
- prodajan na več kot le enem tržišču
- ustvarjen pri proizvajalcu in ne-modificiran
Avtomobili, ki se niso uvrstili
SSC Tuatara je oziroma naj bi v letu 2020 dosegel 532 km/h, a je žal prototip vozila. Leto poprej je Bugatti Chiron Super Sport kot prototip dosegel 490 km/h. Leta 2014 je Hennessey Venom GT dosegel 271 km/h, deset let pred tem pa se je Koenigsegg CCR ustavil pri 388 km/h. Tako ti avtomobili niso kvalificirani, da bi se uvrstili na uradni seznam.
Rekordi so hitro padali
Leta 1894 je prvi rekord postavil Benz Velo, ki je bil tudi prvo produkcijsko vozilo. Dosegel je 20 kilometrov na uro.
Jaguar XK120 je leta 1949 prvi presegel mejo dvesto kilometrov na uro in se ustavil le pol kilometra na uro višje. Tako je bil prvi produkcijski avto, ki mu je to uspelo. Njemu pa so kaj hitro začeli slediti tudi ostali.
Mercedes Benz 300 SL (1955) je dosegel 242,5 km/h, njegova nekoliko močnejša različica pa 245 km/h. Za njim se je zvrstilo še šest avtomobilov znamk Ferrari, Lamborghini, Cobra, Iso Grifo in Aston Martin, ki so podrli rekorde drug drugega.
Z letom 1983 pa je Ruf BTR prvi presegel mejo tristo kilometrov in pustil svoj podpis pri 305 km/h. Tri leta za njim je ta rekord presegel Porsche 959, ki se je ustavil pri 319 km/h, a je Ruf z modelom CTR in hitrostjo 342 km/h hitro prevzel žezlo.
Minilo je šest let oziroma do 1993, da je McLaren F1 glasno podrl novi rekord in zabeležil svojo hitrost pri 355 kilometrih na uro. Njegova prevlada je trajala kar dvanajst let, vse do prihoda izjemno priljubljenega Bugattija.
Bugatti Veyron EB 16.4 je leta 2005 presegel 408 kilometrov na uro in postal izjemna zvezda, ki je še danes eden najbolj znanih »norcev« na cesti. Dve leti kasneje je Guinnesova knjiga rekordov potrdila padec rekorda, ki ga je postavil SSC Ultimate Aero s 412,22 km/h.
Čakali smo tri leta za nov rekord in ga dočakali z novim Bugattijem. Tokratna različica Veyrona imenovana Super Sport se je ustavila pri 431 kilometrih na uro. Njegova prodajna različica se je elektronsko načrtovano ustavila pri 415 kilometrih, predvsem zaradi varnosti.
Vse do leta 2017 je Veyron držal svoj rekord, ko je na sceno stopil Koenigsegg, ki je že dolgo poskušal z rekordom in prodajo svojih vozil. Koenigsegg Agera RS je dosegel 447,19 kilometrov na uro in se uvrstil na vrh seznama rekorderjev.
Čeprav so bila tudi druga vozila, ki so njegovo hitrost dobesedno povozila, pa se ne uvrščajo na ta seznam zaradi razlogov in kriterijev, ki smo jih našteli na začetku. Tudi v svetu hitrosti obstajajo neka pravila, ki pa jih v drugih seznamih ni,
SEO urednik