Nakup avtomobila in nato še naročnina za vožnjo? Sliši se zanimivo, morda celo nekoliko butasto, a v to smer očitno odhaja vožnja električnih vozil. Tesla je naročnino za vožnjo v »avto-pilotu« že napovedala, verjetno pa se jim bo pri tem pridružil tudi Volkswagen. Elon Musk je potrdil, da so pri Tesli o tem razmišljali že s koncem preteklega leta, a se nato odločili za kasnejši izid naročnine za avtomatsko vožnjo. Tej ideji so blizu tudi volkswagen, Audi, BMW in Mercedes-Benz.
Tesla je tudi tu prva in igra vlogo poskusnega zajčka
Tesla je v začetku tega leta predstavila paket z imenom FSD (Full Self-Driving), ki vsebuje opcijo avtomatske vožnje vozila. Ker Teslina vozila to omogočajo, so pri podjetju ceno za ta dodatek postavili pri 10 tisoč dolarjih. To sicer ni naročnina, ker je FSD enkratno doplačilo ob nakupu vozila. Tesla sicer nekoliko zamuja s popolno avtomatsko vožnjo, a ponuja večino tega, kar bi taka vožnja pomenila. Tudi paket FSD vključuje naslednje možnosti:
- Navigacija z avto-pilotom
- Menjava voznega pasu
- Avto parkiranje
- Klic avtomobila (avto se pripelje sam)
- Pregled okolice, avtomobilov, znakov, semaforjev, peščcev
- Računalnik za avtomatsko vožnjo
Napovedali pa so tudi naročnino za tako funkcijo, ki naj bi stala 100 dolarjev na mesec. To je neka začetna cena, ki je bolj ugibanje kot dejanska cena te naročnine, a napoveduje nek nov pogled na vožnjo avtomobila. Elon Musk že dolgo govori, da bodo Teslina vozila le zviševala svojo vrednost z možnostjo avtomatske vožnje in drugih ambicij, ki jih želijo vpeljati v svoja vozila.
Volkswagnu je ta ideja blizu in všeč
V pogovoru za Top Gear je vodja prodaje in marketinga pri Volkswagnu, Klaus Zellmer, dejal, da je naročnina za take funkcije pametna odločitev. V intervjuju je povedal, da vidi tako možnost kot dejansko smer za avtomobilsko industrijo. Funkcijo avtomatske vožnje voznik ne bi plačal ob nakupu vozila, ampak ob dejanski uporabi. Po kalkulacijah, ki so jih opravili pri podjetju, naj bi funkcija avto-pilota stala približno sedem evrov na eno uro uporabe. Tako bi imel profit od tega proizvajalec vozila in tehnologije, ki bi jo lahko brez težav nadgrajeval in izboljševal. Edino vprašanje glede take naročnine, je želja voznika po plačilu in uporabi le te, če je ta res plačljiva.
Tesla in očitno Volkswagen pa nista edina s takimi željami in vpogledi v prihodnost. K takim naročninam in plačilom funkcij stremijo tudi BMW, Mercedes-Benz in Audi, ki so pripravljeni storiti korak v to smer. Vsi odgovori nam bodo znani v prihodnjih letih, kjer bo Tesla uporabljena kot nekakšen testni zajček za plačilo naročnine avto-pilota.
SEO urednik