Pred dirko v Silverstonu so organizatorji Formule 1 pokazali novi prototip, ki bi lahko dirkal že z naslednjo sezono. Z novimi pravili, ki bodo dirke naredile bolj tekmovalne, se spreminjajo tudi bolidi. Formula bo poenostavljena, težja, omogočala bo lažja prehitevanja, pnevmatike bodo večje in še mnogo drugega.
Nova pravila, nov dirkalnik
Sezone Formule 1 še ni konec, kar pa ne pomeni, da se ne sme napovedati in ugibati o naslednjih. Razkrita zasnova novega vozila je bila v izdelavi že vse od leta 2017, zdaj pa je na voljo gledalcem in moštvom. Ti bodo v okviru dovoljenega lahko storili nekaj predelav in iskali rešitve za čim bolj uspešno sezono. Prototip, ki je bil razstavljen v Silverstonu, bo v uporabi šele v sezoni 2022.
Sami dirkalniki bodo preprostejši. Cilj proizvajalcev in vodij F1 je bil zagotoviti bolj izenačene pogoje med tekmovalci in omogočiti več prehitevanj. Osredotočili so se na zmanjšanje turbulenc oziroma izgubo podtlaka za dirkalnik, ki prehiteva. Novi dirkalnik bo imel veliko manjšo izgubo podtlaka, kot predhodniki. Pri novem bo ta zmanjšala osemnajst odstotkov, pri starih pa je znašala izguba podtlaka petintrideset odstotkov (ko govorimo o razdalji treh dolžin vozila).
Kaj bo ostalo, kaj bo drugače?
Poznavalci boste opazili, da je spremenjena tudi zunanjost dirkalnika. Pod vprašajem sta bila tudi sprednji spojler in DRS, za kar pa se niso odločili in sta oba še vedno del vozila. Enak ostaja tudi 1,6-litrski turbomotor V6, ki pa bi znal dobiti novo gorivo. Le to bi povečalo biokomponento za skoraj pet odstotkov. Kaj pa se spreminja?
Po več letih uporabe 13-palčnih koles bodo od zdaj naprej v uporabi 17-palčna kolesa. Njihov dobavitelj bo Pirelli. To pa ni edina razlika pri kolesih, saj se po več kot desetih letih vračajo tudi stranska pokrivala za kolesa.
SEO urednik