Berlinska ljudska iniciativa želi prepovedati uporabo zasebnih avtomobilov v centru Berlina. Če iniciativi uspe, bo to postala največja regija na svetu, ki bo brez avtomobilov. Vodi jo skupina znana kot Berlin Autofrei, ki je s peticijo zbrala že petdeset tisoč podpisov, kar je že izjemno blizu referenduma. Berlinčani naj bi imeli le nekaj avtomobilov v zasebni last, predvsem tisti, ki živijo v centru mesta. Kljub temu pa parkirni prostori teh avtomobilov zasedajo sedemnajst kvadratnih kilometrov v mestu.
Iniciativa za prepoved zasebnih avtomobilov v centru
Uspeh iniciative v nobenem primeru ne bi pomenil popolne odsotnosti avtomobilov. Te bi lahko v centru še vedno uporabljale osebe s fizičnimi poškodbami in določenimi stopnjami invalidnosti. V center se bodo lahko vozile tudi reševalne službe, policisti in gasilci. Preostali del javnosti pa bo omejen na dvanajst izletov v center, a še to z izposojenimi avtomobili.
»Da bi dosegli raven emisij, ki jo zahteva vodstvo države, bi moralo do naslednjega leta polovico polovico avtomobilov spremeniti v električni pogon. Več kot očitno se to ne bo zgodilo, saj je trenutno le en odstotek vozil v Nemčiji električnih. Edina rešitev je zmanjšanje števila voženj in avtomobilov in ne sprememba samih vozil,« je povedala skupina, ki stoji za iniciativo.
Že dve leti je prepovedana vožnja dizelskih vozil
Poleg emisij avtomobili zasedajo veliko prostora, za njimi pa še vedno ostanejo pnevmatike in celoten material, na kar je opozoril predstavnik organizacije Manuel Wiemann. Po njegovih besedah to ni odvisno od tega ali jih poganja bencin, plin ali elektrika. Sodeč po poročilu parlamenta v Berlinu je 58 odstotkov prometa odvisnega od zasebnih avtomobilov, čeprav zasebni avtomobili predstavljajo manj kot tretjino vozil na ulicah.
Od sredine julija 2019 pa v Berlinu poteka tudi prepoved dizelskih vozil v delih mestnega centra. Osem ulic je zaprtih za dizelska vozila, ki dosegajo Euro 5 emisijski standard. Še vedno pa so izjeme stanovalcev, dostave in nekaterih drugih služb. Že dve leti nazaj je Berlin nakazal smer v katero gre mestni center. Parkirnine so se zvišale za trideset odstotkov, prenovili so javno floto vozil in zaklenili določene ulice v mestu.
SEO urednik