Svetovna kriza pomanjkanja polprevodnikov in čipov, ki je proizvodnje ustavila in ustavljala v zadnjem letu dni, naj bi bila pri koncu. Vsi se sprašujemo kdaj bo konec krize čipov in polprevodnikov? Morda smo zdaj dobili odgovor na to. Odgovor so ponudili kar znotraj industrije, kar je najverjetneje najboljši vir informacij. In kdaj bo konec krize polprevodnikov?
Kdaj bo konec krize v avtomobilski industriji?
Leto 2022 bi moralo biti zlato leto za prodajo, vsaj v avtomobilski industriji. Ekonomija si je opomogla po pandemiji, kupci in prodajalci pa prav tako. A nakup avtomobila danes zaradi pomanjkanja delov pomeni, da bo lastnik vozilo prejel šele čez pol leta. To je podatek odvisen od posameznega ponudnika in zaloge avtomobilov, ki pa svoj razlog najde v tekoči krizi. Pomanjkanje je proizvajalce prisililo v odločitev glede tega, katero vozilo bodo bolj proizvajali in prodajali. Odgovor so dobili preko povpraševanja in prodaje.
»Preteklo leto smo veliko sredstev porabili za reševanje težave z zalogami čipov,« je povedal glavni mož Tesle Elon Musk. »Leto se je vrtelo okoli čipov,« je še dodal. Glede na raziskavo, ki jo je pravilo analitično podjetje LMC Automotive bi morala podjetja v letu 2021 proizvesti 9.6 milijonov vozil več. Analitično podjetje se lahko pohvali z neverjetno točnostjo pri napovedih in ugibanjih, ki so jih krasila tudi v preteklih dveh letih.
Najbolj prizadeto je bilo podjetje Ford, ki naj bi proizvedlo 1.25 milijona manj vozil kot sicer. Sledili sta podjetji Volkswagen Group (1.15 milijona) in General Motors (1.09 milijona). V Evropi je bila lanskoletna prodaja manjša za odstotek in pol, ko se je primerjala z letom 2020. Obenem pa je bila kar za 26 odstotkov nižja v primerjavi z letom 2019.
Izboljšanje krize polprevodnikov na Kitajskem in drugje
LMC predvideva nekaj izboljšanja na tem področju. Zaradi pomanjkanja polprevodnikov naj bi avtomoto industrija prepolovila svoje izgube in zabeležila 4.8 milijona manj proizvedenih vozil kot bi jih morala. Proizvajalci naj bi se dokopali do svojih čipov in mikroračunalnikov, ki nadzorujejo vse elemente vozil.
»Povpraševanje je še vedno višje od proizvodnje, kar se opazi predvsem v Evropi in ZDA,« je povedal direktor podjetja LMC Pete Kelly. Stranke bodo tako počakale le še nekaj tednov ali mesecev in stvari se bodo odprle.
»Trenutno imamo daleč največ naročil v svoji zgodovini. Če bi bila dobava delov mogoča bi vsi pisali rekordne sezone,« je povedal britanski vodja podjetja KIA. Prav KIA je bila skupaj s Hyundaijem eden izmed velikih zmagovalcev preteklega leta, saj so precej uspešno manevrirali pomanjkanje polprevodnikov. V primerjavi z letom 2020 so lani vpisali 21-odstotno rast prodaje in iz prvega mesta, vsaj v Evropi, izrinili Renault Group. Toyota in Lexus sta vpisala skoraj 10 odstotkov prodajne rasti.
Prav Hyundai je tisti, ki napoveduje vrnitev h klasični proizvodnji v zadnji tretjini leta 2022. To je povedal podpredsednik podjetja Gan Hyun Seo in napovedal nekolikšen konec krize polprevodnikov. »Kitajska podjetja beležijo višjo proizvednjo kot je povpraševanje. S tem nakazujejo na to, da se industrija počasi vrača na predpandemično stanje,« je še komentiral Kelly.
Konec krize polprevodnikov naj bi nastopil s koncem 2022
»Kriza polprevodnikov je rezultat slabega ravnotežja med povpraševanjem in ponudbo,« je stanje opisala sekretarka ZDA Gina Raimondo, ki je tako omenila tudi glavni razlog za nastalo krizo. Ta naj bi bil po njenih besedah pomanjkanje sile in materiala v prvem ciklu proizvodnje – to je čipov. Prav ta zadeva se zdaj rešuje na evropskih, ameriških in azijskih tleh. Ker imajo azijske države to praktično že rešeno, sta pod drobnogledom predvsem Evropa in ZDA. Želja je jasna, biti neodvisen in imeti svojo proizvodnjo polprevodnikov. Žal pa nastajajoče tovarne in prihajajoča kapaciteta ne bodo tako hitra rešitev. Vseeno pa naj bi se vse obrnilo pri koncu letošnjega leta.
SEO urednik