Na osnovi Zakona o spodbujanju razvoja turizma je Vlada Republike Slovenije sprejela Strategijo slovenskega turizma 2022 – 2028, Ta predstavlja temeljni okvir razvoja slovenskega turizma v prihodnjih sedmih letih. Sprejeta strategija odgovarja na nove izzive in okoliščine, s katerimi se sooča in se bo soočala slovenska turistična panoga. Poleg tega bo skrbela za razvoj in spodbujanje ključnih prednosti naše država in turizma samega.
Strategija turizma z načelom »Nekaj več in nekaj bolje«
Strategija je usmerjena v uresničevaje uravnoteženega scenarija rasti omenjenega načela, ki predvideva zmerno povečanje kapacitet in kvantitativnih kazalnikov, predvsem pa koncentracijo na višjo kakovost. Poleg tega je usmerjana tudi v dodano vrednost s poudarkom ukrepov na prestrukturiranju ponudbene strani turizma v Sloveniji.
Pozitivni učinki, ki so predvideni, bodo vplivali na rast dodane vrednosti za vse deležnike: lokalne prebivalce, motivirane zaposlene, navdušene obiskovalce in vse naslednje generacije,« so pojasnili v zapisu.
Ocenjuje se, da bi bilo za uresničitev ciljev strategije na vseh področjih do leta 2028 potrebno vložiti skupno 1,54 milijarde evrov javnih evropskih in nacionalnih sredstev, ki so potrebna za financiranje izvajanja ukrepov in aktivnosti v okviru politik znotraj strategije. To je le okvir potrebnih sredstev in ne pomeni obveze za državni proračun.
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo bo v obdobju veljavnosti strategije vsaki dve leti pripravilo Akcijski načrt izvajanja strategije, v katerem bodo konkretno navedeni ukrepi, ki bodo tudi ustrezno finančno ovrednoteni.
Pet strateških ciljev nove Strategije za turizem
V strategiji je zastavljenih pet strateških ciljev:
- povečanje kakovosti, vrednosti in zagotovitev celoletne turistične ponudbe;
- povečanje zadovoljstva lokalnih prebivalcev, zaposlenih v turizmu in gostov;
- pozicioniranje turizma kot generatorja vrednosti in trajnostnega razvoja;
- razogljičenje in uravnoteženje slovenskega turizma ter
- zagotovitev kompetentne in učinkovite upravljavske strukture.
Sedem politik s konkretnimi ukrepi Strategije za turizem
Za doseganje ciljev je v strategiji opredeljeno sedem politik s konkretnimi ukrepi:
- Politika 1: naložbe in podjetniško okolje,
- Politika 2: javna/skupna infrastruktura in dediščina za turistični ambient Slovenije,
- Politika 3: človeški viri za dvig dodane vrednosti,
- Politika 4: trajnost in zelena shema slovenskega turizma,
- Politika 5: dostopnost in trajnostna mobilnost,
- Politika 6: upravljanje destinacij in povezanost turizma,
- Politika 7: produkti in trženje.
Horizontalne politike Strategije za turizem
Določene so tudi tri horizontalne politike, ki podpirajo uresničevanje ključnih strateških politik:
- Digitalna preobrazba slovenskega turizma,
- Usmeritve politike na zakonodajnem in finančnem področju,
- Institucionalni okvir in horizontalno medresorsko in medsektorsko upravljanje in usklajevanje politik.
SEO urednik