Kar smo pisali v začetku leta 2023, je zdaj končno obrodilo sadove. Novi Kia EV5, oklican za naslednika modela Sportage, je bil razkrit kot petsedežni električni SUV, ki se fokusira na praktičnost in prostor. Kaj vse smo izvedeli o Kii EV5, ceni, prihodu na slovenski trg in drugo?
Nova Kia EV5 je bila razkrita kot ostro oblikovan, petsedežni električni SUV, ki daje prednost praktičnosti in prostornosti.
V skoraj dokončani, a še vedno konceptni obliki je bil EV5 predstavljen na začetku tega leta. Fotografije so pred kratkim razkrile videz končnega avtomobila ter dale močne namige glede njegove zasnove in položaja. A vendar je Kia šele zdaj razkrila uradne podrobnosti modela na avtomobilskem salonu v Chengduju na Kitajskem, čeprav so te podrobnosti namenjene dizajnu avtomobila. Celotne tehnične specifikacije bodo prišle bližje izidu.
Najprej je treba pojasniti »mačka v žaklju«. Kia EV5 je zasnovan za Kitajsko in ga bodo sprva tam izdelovali za prodajo na njihovem trgu. Kljub temu pa so dali vedeti, da bi znala biti uvedba v Evropi zelo verjetna. Kia obljublja več podrobnosti o predstavitvi na »izbranih svetovnih trgih« na novem dogodku v oktobru.
EV5 je tretji v Kiini širši družini električnih avtomobilov in tako sledi modeloma Kia EV6 in Kia EV9. Prav s slednjim ima največ povezav. Kot smo zapisali že v začetku leta, je Kia EV5 ustvarjen kot električna alternativa legendarnemu modelu Sportage – podobno kot je EV9 alternativa Sorentu. Direktni tekmeci modela bodo Škoda Enyaq iV, Mercedes EQB in prihajajoča Ford Explorer ter celo Fisker Ocean, ki je bil predstavljen pred kratkim. In s čim se jim bo postavil po strani?
Kitajsko ministrstvo je na homologacijski platformi razkrilo nekaj številk. Te razkrivajo, da EV5 meri 4615 mm v dolžino, 1875 mm v širino in 1715 mm v višino, z medosno razdaljo, ki obsega 2750 mm, in težo 1870 kg.
Na zunanjost EV5 je vplival model EV9
Vpliv paradnega sedemsedežnika EV9 je očiten v pokončni dvodelni silhueti EV5, debelih oblogah spodnjega dela karoserije in značilnih oglatih platiščih iz lahke zlitine. Tako ima tudi EV5 podobno agresivno zasnovo sprednjega dela »tigrovega nosu« svojega brata in ukrivljeno zadnjo linijo – značilnosti električne Kiine linije.
Kia je dejala, da EV5: »neopazno združuje transformativno zasnovo, izjemno vsestranskost in izjemno udobje, da zagotovi harmonično uravnoteženo vozilo«. Zapisali so, da želijo z EV5 »zasenčiti sprejeto estetiko obstoječega sektorja kompaktnih SUV vozil«.
Izstopajoče značilnosti oblikovanja so po Kiinih besedah nazaj pomaknjeni D-stebrički, ki poudarjajo družinam prijazno praktičnost EV5 s poudarjanjem razpoložljivega prostora na zadnjih sedežih in prtljažniku, medtem ko naj bi zadnje krilo povečalo aerodinamičnost učinkovitost. Istočasno pa so EV5 označili kot prelomni električni avto.
Notranjost Kie EV5
Notranjost je bila zasnovana z mislijo na tto, da trenutni vozniki zdaj ne gledajo na notranjost svojega EV SUV-ja zgolj kot na prostor za varno in udobno sedenje med potovanjem od točke A do točke B, ampak kot dodatno sobo, v kateri lahko živijo.
Glede na fotografije je videti, da so armaturna plošča, volan in zabavno-informacijski panel v veliki meri preneseni iz EV9, z zaokroženo digitalno ploščo, na kateri sta voznikov zaslon in osrednji zaslon na dotik, ter vrsta fizičnih gumbov in stikal, ohranjenih za osnovne funkcije. Tako kot pri drugih novih Kiinih modelih bo tudi EV5 po lansiranju osvežen s posodobitvami sistema po zraku, lastniki pa bodo lahko po potrebi aktivirali funkcije na zahtevo.
Rečeno je, da je veliko prostornejši od tradicionalne avtomobilske kabine, a Kia še ni razkrila natančnih mer. Za zdaj se izpostavlja izstopajoče lastnosti, kot so 64-barvna ambientalna osvetlitev s funkcijo zatemnitve, enostavno dostopen sistem za informacije in razvedrilo ter upravljanje klimatske naprave in široka paleta barv oblazinjenja, vzorcev in materialov.
Vrtljivi sedeži iz koncepta so izginili, prav tako vzvratno odpirajoča se zadnja vrata – predvsem pa ima EV5 razporeditev sprednjih sedežev v obliki klopi, pri čemer se sovoznikov sedež namesto tradicionalnega naslona za roke razteza čez sredinsko konzolo, čeprav ni tretjega varnostnega pasu spredaj.
Zadnji sedeži se medtem popolnoma zložijo, da dobijo prostor za tovor v obliki votline, skupaj s skritimi odlagalnimi prostori pod sedeži.
Zmogljivost še ni znana, o EV5 se le ugiba
Kia še ni ponudila nobenih tehničnih podrobnosti o EV5, vendar obsežno poročanje o modelu razkriva precej natančna ugibanja s strani kitajskih medijev. Ti razkrivajo, da bo predstavljen z zadaj nameščenim motorjem, ki proizvede 215 KM. Podrobnosti o zmogljivosti njegove baterije še niso objavljene, vendar poročila pravijo, da naj bi namesto 800 V uporabljal 400 V ter tako ohranil nizko prodajno ceno.
Blagovna znamka je obljubila, da bo vsakemu udeležencu v družini električnih avtomobilov “EV” na koncu na voljo vrhunska različica GT, kar pomeni, da bo kmalu po standardnem avtomobilu predstavljena tudi primerno zmogljiva različica EV5 s štirikolesnim pogonom.
Cena Kie EV5 za Slovenijo?
Glede na to, da je predstavitev v Evropi oddaljena še najmanj eno leto, je prezgodaj govoriti o ceni, kaj šele dostopnosti v naši državi pod Alpami. Kljub temu pa se zdi, da bi lahko Kia EV5 svojo ceno ustavila nekje med 50 in 60 tisoč evri.
SEO urednik