Mercedes-Benz je razkril koncept CLA Class na avtomobilskem salonu v Münchnu leta 2023, malo več kot leto dni pred datumom, ko bo zapeljal na ceste. Gre za visokotehnološko zamenjavo za trenutni Mercedes CLA. Kaj nam je razkril Mercedes?
Mercedes CLA Class temelji na MMA platformi
Koncept je prvi od štirih kompaktnih modelov, ki temeljijo na platformi Mercedes Modular Architecture (MMA) – vsestranski, dvonamenski strukturi, katere cilj je olajšati prehod na elektrifikacijo. Direktni tekmec modela Tesla Model 3 bo ponudil izbiro čistega električnega pogona in pogona z motorjem z notranjim zgorevanjem, kot tudi možnosti zadnjega in štirikolesnega pogona na določenih trgih.
Mercedes-Benz potrjuje, da bo novi CLA prvi v nizu modelov, ki temeljijo na MMA, vključno z naslednjo generacijo Mercedes CLA Shooting Brake, Mercedes EQA in Mercedes EQB, ki bo prejel tudi novo vrsto električnega motorja, razvitega in proizvedenega pri nemškem podjetju.
Zmogljivost Mercedesa CLA je fenomenalna, pravijo strokovnjaki
V razredu Concept CLA ta kompaktna enota prek dvostopenjskega menjalnika prenaša 235 KM na zadnja kolesa. Načrtovane so tudi druge stopnje moči, vključno z 201 KM v osnovni različici s pogonom na zadnja kolesa in kar do 536 KM v vročem modelu CLA AMG z dvema motorjema, ki je za lansiranje predviden leta 2025.
V nadaljnjem razvoju Mercedes pravi, da bo njegova tretja električna limuzina ponujala izbiro baterij iz litijevega železovega fosfata (LFP) in litij-nikelj-manganovega-kobaltovega oksida (NMC) ter z energijsko zmogljivostjo med 58 kWh in 85 kWh.
Bistveno je, da bo novi CLA prvi serijski avtomobil Mercedes-Benza, ki bo podpiral 800-voltno električno arhitekturo, kar bo omogočalo polnjenje do 250 kW na hitrem polnilniku z enosmernim tokom. To omogoča napolnjenje do 400 kilometrov dosega v samo 15 minutah, pravi Mercedes.
Poleg tega je Concept CLA Class prejel možnost dvosmernega polnjenja, kar namiguje, da bo serijska različica sposobna opravljati naloge vozilo do doma (V2H), vozilo do omrežja (V2G) in vozilo do naprave (V2A).
Nova namenska platforma za električni avtomobil, električni motor in baterija, kombinacija, ki je bila prvič predstavljena v konceptnem avtomobilu Mercedes Vision EQXX, zagotavlja konceptu razreda CLA tisto, kar Mercedesov glavni tehnološki direktor Markus Schäfer opisuje kot fenomenalno učinkovitost.
Električni motor in menjalnik sta nameščena znotraj sklopa zadnje preme in sta integrirana v eno enoto, ki tehta manj kot 110 kg, in ima pretvornik iz silicijevega karbida, ki naj bi prispeval k energijski učinkovitosti do 93 % od baterije do kolesa pri stalnem križarjenju hitrost.
V povsem električni preobleki naj bi najučinkovitejši CLA dosegel doseg do 750 kilometrov. Za primerjavo, Tesla Model 3 ima zahtevani doseg 615 kilometrov. Pri tem je pomembno dodati še eno minhensko posodobitev, saj so pri Tesli podali informacijo, da bo posodobitev modela z enim polnjenjem dosegla približno 680 kilometrov.
Nov pristop Mercedesa
»Koncept razreda CLA predstavlja povsem nov pristop za Mercedes-Benz. Vključuje veliko izkušenj iz našega tehnološkega programa Vision EQXX. Naši inženirji so povečali učinkovitost z zmanjšanjem izgub v njegovem 800-voltnem električnem pogonskem sistemu. Odlikuje ga tudi visoka stopnja integracije, ki omogoča odlično energijsko gostoto,« je dejal Schäfer.
Zunanjost koncepta temelji na videzu današnjega CLA s sodobnejšim prednjim delom, ki ima nižje postavljeno črno masko z osvetljenim Mercedesovim emblemom. Na novo oblikovani žarometi so povezani s svetlobno palico LED, ki poudarja širino novega avtomobila in daje novi limuzini značilno nočno grafiko.
Ob straneh so vrata brez okvirjev, manj opaznim lokom do spodnje linije oken in večinoma neokrašene površine. Nekoliko bolj zadaj je ohranjena značilna kupejevska strešna linija v kombinaciji z močno nagnjenim zadnjim steklom, kar daje novemu modelu eleganten profil. Nova limuzina ima tudi bolj izrazite nagibe nad zadnjimi kolesi, kar ji daje bolj samozavestno držo kot današnji model.
Na zadnjem delu je kratek pokrov prtljažnika v obliki zareze in svetlobna palica v celotni širini – s cevasto LED grafiko s podrobnostmi v obliki trikrake zvezde.
V notranjosti ima Concept CLA Class zaslon MBUX Superscreen polne širine, podoben tistemu, ki ga uporablja Vision EQXX. Poganja nov operacijski sistem Mercedes-Benz MB.OS, ki bo ohranjen za serijsko različico.
Novitete v sistemih za pomoč vozniku
Nova arhitektura čip v oblak, ki bo med drugimi vdelanimi aplikacijami podpirala navigacijo Google Maps, predstavlja nov pristop k zabavno-informacijskem sistemu v avtomobilu za Mercedes-Benz, ki pravi, da bo vključen v vse prihodnje modele, začenši z novim CLA.
Novost, predstavljena z najnovejšim konceptom Mercedes-Benz, je sistem za pomoč pri avtonomni vožnji novega CLA 3. stopnje, ki temelji na Lidarju. Čeprav ni predviden, da bi se pojavil že novem modelu, ki bo sprva omejen na avtonomijo stopnje 2, vendar namerava Mercedes ponuditi redne posodobitve prek posodobitev programske opreme po zraku, kar odpira možnost, da lastnikom omogoči nakup zmogljivosti stopnje 3 v prihodnost.
Poleg tega Concept CLA Class vključuje nov sistem za zaznavanje prisotnosti otrok (CPD), ki je zasnovan za zmanjšanje tveganja, da bi majhni otroci ostali v avtu v vročem vremenu. Z uporabo senzorjev in kamer za zaznavanje vzorcev dihanja je programiran tako, da najprej opozori, nato nazadnje sproži klimatsko napravo in zasvira hupo, ko zazna prisotnost otroka brez odrasle osebe.
SEO urednik