Kia nam je v zadnjih dneh pričarala kar nekaj zanimivih trenutkov. Tukaj je novi koncept Kia EV4, ki predstavlja predogled v drzno električno limuzino, ki bo na trg prispela leta 2026 in bo služila kot »simbol inovacije« za korejsko znamko. Kaj vse vemo o Kii EV4?
Konceptna Kia EV4 bo električna limuzina
Koncept, ki mu lahko pripišemo podobnost s končnim serijskim modelom, predstavlja prvo limuzino v Kiini liniji vozil z oznako EV. A čeprav gre za razred limuzine, se je tekmec Teslinega Modela 3 okrepil z elementi drugih razredov avtomobilskega sveta.
Kia je koncept razkrila na EV Day, ki je potekal v južnokorejski prestolnici Seoul. Tam so ga prikazali ob boku s konceptom terenca EV3 in serijsko različico terenca EV5 – Kia pa je razkrila še načrte za evropski EV2, ki bo manjši od omenjenih.
»Smo znamka, ki se spreminja in prilagaja,« je povedal vodja oblikovanja Karim Habib in dodal: »želimo zagotoviti, da izdelki, ki jih ponujamo, ostanejo relevantni.«
Kot je pojasnil je bil EV4 rojen iz izzivalne miselnosti s ciljem premikanja paradigme tipografije limuzine, in povzel, da ne gre za pravo limuzino ali model, ki pripada zgolj enemu razredu.
Futuristična zunanjost, ki je ne bodo pretirano spreminjali
EV4 ima nenavadno oster naklon na sprednjem pokrovu motorja, medtem ko ima njegova različica Kiine »tigraste rešetke« luči, potisnjene čisto na stranski rob avtomobila in nameščene navpično. Nad ohišji sprednjih koles so izrazita ramena, ki se stikajo s stebričkoma A ostro nagnjenega pokrova motorja, streha pa je poševna v slogu kupeja.
Obstaja majhen spojler na strehi – nekaj, kar je Habib rekel, da ga »ni mogoče najti v limuzini« – in tisto, kar je poimenoval »dolg zadnji del«, ki se dvigne navzgor, da pomaga optimizirati aerodinamično učinkovitost.
Notranjost, še bolj futuristična kot zunanjost
Tako kot pri EV3 ima notranjost še bolj izrazit občutek konceptnega avtomobila kot zunanjost, z minimalistično armaturno ploščo, toplimi materiali in poudarkom na prostoru. Kljub temu je več funkcij pripravljenih za proizvodnjo, vključno z inovativnim osrednjim nadzorom v obliki mize, ki se nahaja nad velikim prostorom za shranjevanje.
Sama armaturna plošča je od glavne notranje karoserije ločena z mrežo za osvetlitev in, tako kot pri EV3, sta dvojna vodoravna digitalna zaslona povezana skupaj, da sta voznikov informacijski zaslon in zabavno-informacijski sistem.
Armaturna plošča je večinoma brez gumbov, vendar se jih najde nekaj: v novem pristopu lahko nadzorno ploščo klimatske naprave pospravite v skriti predal na sredinski konzoli. Obstajajo tudi prezračevalne odprtine v obliki zatičev, ki lahko dejansko spremenijo vzorec, ko jih pokličete. Prilagaja se tudi ambientalno osvetlitev in animirane vzorce zračnikov.
Kiina ekipa za barve, materiale in zaključke je uporabila notranjost koncepta za predstavitev številnih recikliranih in trajnostnih materialov, pri čemer je celotna barva avtomobila črpala navdih iz elementa zemlje. Notranjost je okrašena z obrobami iz recikliranega bombaža, ki je bil pobarvan s koreninami norca in orehovimi lupinami, medtem ko ročno tkani trakovi iz tkanine krasijo odlagalni prostor in armaturno ploščo za 3D učinek. Konzolna mizica vsebuje konopljina vlakna, za katera Kia trdi, da jih je mogoče trajnostno gojiti in jih je mogoče zelo oblikovati.
Kia EV4 ima čas, da razkrije ceno, moč in še kaj
Kia ni podala nobenih trdnih tehničnih ali pogonskih podrobnosti o serijski različici EV4, vendar bo verjetno uporabljala isto različico platforme E-GMP Hyundai Motor Group kot EV5. To pomeni, da bosta oba avtomobila sposobna sprejeti več velikosti baterij in tehnologij, skupaj z eno- in dvomotornimi pogonskimi sklopi.
Različice Kie EV4 bodo verjetno na voljo z različicami s pogonom na prednji kolesi z 215 KM in štirikolesnim pogonom s 320 KM. Vendar, tako kot EV5, EV4 ne bo mogel sprejeti ultra hitrega polnjenja kot EV6 in EV9.
Kia še ni potrdila, kje bodo proizvajali EV4, vendar naj bi se začel prodajati leta 2025, po modelih EV3 in EV5 in hkrati z EV2.
SEO urednik