Električna vozila postajajo vedno boljša izbira za osebno rabo, ko pa govorimo o javnem prevozu se zaradi tehnoloških omejitev (predvsem premajhne kapacitete električne baterije) niso uveljavila. Predvsem so problematični električni avtobusi, saj potrebujejo daljše in pogostejše polnjenje. A to se zna hitro spremeniti s prihodom novega izuma projekta TOSA.
Gre za izum nove »flash« napajalne električne postaje, ki lahko napolni prazno baterijo električnega avtobusa v manj kot 15-ih sekundah! To pomeni, da se avtobus lahko napolni kar medtem ko odloži potnike na avtobusni postaji.
Sistem je trenutno na preizkušnji v Ženevi v Švici. Projekt se imenuje Trolleybus Optimisation Système Alimentation (TOSA). Ko avtobus pripelje na izbrano postajo, lasersko vodena roka poveže baterijo v avtobusu s 400 kW (kilovatnim) polnilnikom. Eno polnjenje naj bi zadostovalo za tri do štiri postaje vožnje. Ko avtobus prevozi celotno pot, se ustavi za nekaj minut na končni postaji, kjer se napolni v celoti. Ker je polnjenje tako hitro, zaenkrat ne beležijo nikakršnih zastojev zaradi izvedbe projekta.
Projekt poteka pod partnerstvom več inovativnih podjetij: ABB, OPI in Ženevsko energetsko podjetje SIG. Če bo šlo vse po načrtih, bo to lahko pomenilo konec tramvajskemu prometu, kar bo bistveno izboljšalo fleksibilnost mestnega prevoza v Švici. Dodatna prednost pa je seveda bistveno manjša onesnaženost mesta (avtobusi praktično vsi uporabljajo dizel, ki še dodatno onesnažuje okolico).
“S pomočjo hitre »flash« napajalne električne postaje smo sposobni pripeljati novo generacijo električnih avtobusov za množični promet v mesta, ki še vedno uporabljajo tramvajski promet in klasične avtobuse,” je povedal Claes Rytoft, direktor uprave ABB CTO. “Ta projekt bo utrl pot za prehod na bolj prožno in stroškovno učinkovito javno-prometno infrastrukturo, ter hkrati zmanjšal onesnaževanje in hrup.”