Čakali smo in dočakali. Na Ženevskem avtosalonu je bil predstavljen novi, prenovljen Renault 5 oziroma tista legendarna petka, ki jo poznamo prav vsi. Kaj vse bo ponujal novi Renault 5? Kakšna bo prodajna cena in vse druge informacije, ki jih potrebujete.
Novi Renault 5 bo cenovno dostopen
Serijska različica Renaulta 5 je bila predstavljena kot prva v valu retro električnih avtomobilov, ki bodo v naslednjih nekaj letih prihajali iz tovarn francoske znamke.
Kot je bilo obljubljeno, je cestni avtomobil zvest prevod koncepta iz leta 2021, ki črpa močan navdih iz izvirnega Renaulta 5 iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja. Sčasoma se mu bodo v prodajnih salonih pridružile še razvite različice podobno nostalgičnih konceptov Renault 4Ever in Twingo.
Renault želi braniti svoj položaj na vse bolj konkurenčnem trgu majhnih avtomobilov, 5 E-Tech pa je dokaz predanosti podjetja zagotavljanju cenovno dostopnih avtomobilov v dobi električnih vozil.
Začetna cena Renaulta 5 bo 25.000 €.
Petka stoji na novi arhitekturni zasnovi
Temelji na novi arhitekturi EV, imenovani Ampr Small, ki si večino svoje osnovne strukture deli s tisto, ki je v uporabi za Nissan Juke in Renault Clio.
Uporaba osnov obstoječe platforme naj bi zmanjšala razvojne stroške za 30 % v primerjavi z inženiringom prilagojene platforme, kot je tista, ki je podlaga za električnega Fiata 500. Renaultovi inženirji pravijo, da je bila pri razvoju modela 5 prednostna naloga voznika, zato ima zadaj vzmetenje z več vodili in ne torzijsko zasnovo, ki je bila uporabljena pri Cliu.
Renault 5 bo lahko električno vozilo
Prednost so dali dinamiki in potrebi po »spakiranju« velikega električnega kompleta v karoserijo, ki je nekoliko manjša od karoserije Clia, s 3,92 m dolžine in 1,8 m širine. To je spodbudilo več ključnih razvojev za zmanjšanje teže in prostora.
Novi motor 5, na primer, uporablja nov inverter, ki zmanjša maso za 15 kg in dolžino za 3 cm. Nikelj-mangan-kobaltove baterije medtem uporabljajo poenostavljeno postavitev, v kateri so celice razdeljene v večje module kvadratne oblike.
Paket s 40 kWh uporablja tri module z 31 celicami, s skupno težo 240 kg, paket s 52 kWh pa štiri skupine po 46 celic, skupaj 300 kg.
Kot taka je 5ka na tehtnici pokazala le 1372 kg z osnovno baterijo 40 kWh. Prvotni Zoe je imel približno polovico te zmogljivosti (22 kWh), vendar je tehtal skoraj 100 kg več, s 1468 kg. Z večjim paketom 52 kWh tehta 5 1449 kg, kar je enako konkurenčnemu Peugeotu e-208.
Prenovljena 5ka bo na voljo v več različicah
5 bo na voljo s tremi izhodnimi močmi motorja: 94 KM, 121 KM in 148 KM, z možnostjo srednjega razreda, ki naj bi zagotovila 0-100 km/h v manj kot 8 sekundah.
Obe bateriji bosta na voljo, pri čemer Renault trdi, da ima doseg 460 kilometrov za model s 40 kWh in 400 kilometrov za različico z 52 kWh.
Avtomobili z manjšo baterijo dobijo zmogljivosti hitrega polnjenja 80kW DC; Avtomobili z močjo 52 kWh se povečajo na 100 kW. V obeh oblikah lahko Renault 5 napaja do 11kW zunanjih naprav prek svojega polnilnega priključka, kar pomeni, da lahko dejansko postane del električnega omrežja.
To bi lastnikom omogočilo polnjenje čez noč, ko je energija poceni, in nato z dobičkom prodajo energijo nazaj v konicah.
SEO urednik