Pogovorov o tarifah je bilo v zadnjih mesecih skorajda nešteto. Potem, ko so Kitajce s tarifami po prstih udarili Američani, so sledili še Evropejci in zadeva je resna. Vsaj tako poudarjajo vodilni možje avtomobilskih podjetij. Cene naj bi se zaradi tega povišale, da pa ne bi na koncu trpeli kupci, se določena podjetja odločajo za drzne poteze. Eden od takih je tudi Smart, ki se vse bolj spogleduje s premikom v Evropo. Ob tem pa sporoča tudi nekoliko slabšo novico.
Bo Smart proizvodnjo selil na staro celino?
Potem ko se je proizvodnja modela Fortwo končala v začetku tega leta v Ineosovi tovarni v Hambachu v Franciji, Smart zdaj vse svoje avtomobile izdeluje v Xi’anu na Kitajskem. Ker pa se prodaja povečuje na drugih trgih, povečani pa so stroški izvoza po vsem svetu, znamka razmišlja o lokalizirani proizvodnji na drugih ozemljih, da bi bolje zadostila povpraševanju – z dodatno prednostjo izogibanja novim tarifam EU za kitajska električna vozila.
Pri Smartu so povedali, da bi lahko začel izdelovati električne avtomobile v Evropi v želji po večji učinkovitosti. Znamka že dlje časa kuje svoje načrte za globalno širitev in izpopolnjuje svojo linijo.
Izvršni direktor Smart Europe Dirk Adelmann je za povedal, da ima znamka, ki je v solastništvu Mercedes-Benza in Geelyja, potencialno prožnost pri globalizaciji svojega poslovanja: »Imamo matično podjetje s sedežem v Nemčiji s proizvodnjo po vsem svetu, vendar ima tudi Geely s hčerinskimi podjetji proizvodnjo v Evropi in drugod po svetu.«
Dejal je, da je lokalna izdelava »dobra ideja, če je stroškovna struktura primerljiva z obstoječo stroškovno strukturo,« in da je s Smartovim vstopom na nove mednarodne trge treba razmišljati vsaj o diverzificiranem proizvodnem odtisu. Še vedno pa se niso odločil.
Opozorilo na morebitne tarife za električne avtomobile
Tarife za električne avtomobile, izdelane na Kitajskem, bi lahko popolnoma ustavile elektromobilnost v Evropi, meni Adelmann. Svari pred odločitvami, o katerih trenutno razpravljajo v EU za kitajsko subvencijsko politiko, ki je bila kritizirana kot nepravična, in se zavzema za bolj inteligentne rešitve.Osebno predvideva, da bodo vpletene strani najpozneje do jeseni našle skupno rešitev, ki bo bistveno boljša od doslej načrtovanih tarif.
Zaradi višjih tarif bi cenovno dostopni električni avtomobili za potrošnike postali nedosegljivi, je dejal. Električnih avtomobilov nižjega in srednjega cenovnega razreda, ki bi bili proizvedeni v Evropi, trenutno skorajda ni.
»Če višje tarife za električne avtomobile dejansko prihajajo s Kitajske, me bo zanimalo, kako nameravamo v Evropi doseči naše podnebne cilje.« Poleg tega bi bila z njegovega vidika zaščita v obliki povišanja carin popolnoma nesmiseln. »Nekateri naši kitajski konkurenti so že napovedali, da bodo v tem primeru namesto električnih avtomobilov v Evropo dobavljali avtomobile s priključnimi hibridi ali motorji z notranjim zgorevanjem.« Evropska avtomobilska industrija se torej ne bi mogla izogniti konkurenčnemu pritisku vzhoda.
SEO urednik