Lego, priljubljeni proizvajalec igrač, si prizadeva zmanjšati uporabo plastike na osnovi nafte tako, da bo plačeval do 70 % več za certificirano obnovljivo smolo, s čimer želi spodbuditi proizvodnjo.
Lego načrtuje, da bo do leta 2026 polovico plastike v svojih kockah izdeloval iz obnovljivih ali recikliranih materialov namesto iz fosilnih goriv, kar je njihov najnovejši korak k bolj okolju prijaznim igračam.
Lani je dansko podjetje opustilo prizadevanja za izdelavo kock iz recikliranih steklenic zaradi stroškov in proizvodnih težav. Trenutno 22 % materiala v njihovih barvitih kockah ni narejenega iz fosilnih goriv.
Na dolgi rok Lego načrtuje, da bo do leta 2032 popolnoma prešel na obnovljivo in reciklirano plastiko. V ta namen so preizkusili več kot 600 alternativnih materialov.
Proizvajalci plastike za Lego zamenjujejo deviška fosilna goriva z alternativami, kot so odpadno olje iz kuhinj ali maščobe iz prehrambne industrije, pa tudi reciklirani materiali. Vendar so stroški lahko dva- do trikrat višji, ker je trg še v razvoju.
Niels Christiansen, izvršni direktor Lega, je dejal, da prehod na bolj trajnostne materiale pomeni znatno povečanje stroškov proizvodnje njihovih kock.
Lani je skupina obljubila, da bo do leta 2025 potrojila izdatke za trajnost na 3 milijarde danskih kron (približno 340 milijonov funtov) na leto, pri čemer so obljubili, da višjih stroškov ne bodo prenesli na potrošnike.
»Do sedaj smo se odločili, da bomo breme nosili sami, in [dodatni stroški] bodo vplivali na naš dobiček. Nismo prepričani, da so potrošniki pripravljeni plačati več,« je Christiansen povedal za Guardian.
Povedal je, da Lego vlaga, da bi »poskušal spodbuditi industrijo k razvoju« in »spremeniti dobavno verigo« s povečanjem povpraševanja. Upajo, da bo to sčasoma pripeljalo do razvoja novih ali cenejših materialov, ki bodo pomagali Legu doseči cilj za leto 2032.
Lego je prav tako razširil svoj program vračanja kock, Replay – kjer lahko potrošniki prek brezplačne pošiljke podjetju podarijo stare kocke – v Združeno kraljestvo in nadaljuje testiranje podobnih modelov v ZDA in Evropi.
V sredo je Lego poročal o 13-odstotnem povečanju prodaje na 31 milijard kron v prvi polovici tega leta, saj trdijo, da so “znatno prehiteli industrijo igrač in pridobili tržni delež”.
Operativni dobiček se je povečal za 26 % na rekordnih 8,1 milijarde kron, saj je skupina lansirala približno 300 novih kompletov, med katerimi so najbolj priljubljeni njihovi ikonski kompleti. V ponudbi so tudi komplet Lamborghini za 308 € in Eifflov stolp za 658 €, pa tudi Technics, Star Wars in Harry Potter igrače. Christiansen je dejal, da je njihova botanična zbirka – kompleti z rastlinsko tematiko – pomagala povečati privlačnost med odraslimi ženskami, ki so zdaj večje zagovornice blagovne znamke.
»Naš portfelj ostaja relevanten za vse starosti in interese, kar povzroča veliko povpraševanje na trgih. Uporabili smo svojo trdno finančno osnovo za nadaljnje povečanje izdatkov za strateške pobude, ki bodo podpirale rast zdaj in v prihodnosti, da bomo lahko še več otrokom omogočili učenje skozi igro,« je dejal Christiansen.
Povedal je, da se je trg igrač lani skrčil za približno 7 %, kar je najslabša uspešnost v zadnjih 15 letih. Vendar je dejal, da je bila prodaja na trgu v prvi polovici tega leta stabilna in bi se lahko v drugi polovici leta vrnila k rasti.
Christiansen je dejal, da ima blagovna znamka dober zagon in pričakuje, da bo še naprej presegala širši trg.
Glavni urednik