Kako je nekdanja smučarka spisala uspešno poslovno zgodbo? Ana Drev in Snow Monkey (#intervju)

Ana Drev in Snow Monkey
Ana Drev in Snow Monkey

Ana Drev je nekdanja smučarka, ki je po karieri na belih strminah zarisala novo pot. Danes je znamka Snow Monkey v Sloveniji prepoznavna, a nekoč ni bilo tako. Kako je že med kariero razmišljala o znamki, ki preko izdelkov stremi k trajnosti, kakovosti in odnosu s strankami?

Kariero športnika spremljamo v javnosti, bistveno manj vpogleda pa imamo v obdobje po koncu slednje. Kakšno je razmišljanje športnika med kariero, ste že takrat razmišljali o tem, kaj boste počeli, ko odložite smučke?

Starejši kot si, bolj kot se bližaš neki številki trideset, ki se mi zdi v športu neka meja, da počasi zaključuješ in razmišljaš o tem, več vprašanj se ti poraja. Seveda se pojavljajo že prej, ob neuspehih in poškodbah, ki so v alpskem smučanju nekaj, kar ti lahko čez noč spremeni kariero oziroma sezono. Ob tistih trenutkih pomisliš, ali bi se vrnil ali ne, in takrat pretehtaš situacijo. Pri meni se je to pred tridesetim letom že večkrat zgodilo, še posebej pri sedemindvajsetih, ko sem se hudo poškodovala, in se vprašala, če bi se res vrnila in obenem kaj bi počela v prihodnosti. Izrazitega načrta nisem imela. Študirala sem na Filozofski fakulteti, a so se moje ideje o delu začele usmerjati drugam. Po tej poškodbi sem začela bolj intenzivno razmišljati o tem, kaj bom počela. Takrat sem iz lastne potrebe prišla na idejo neke izolirane termo steklenice, ker sem več kot dvesto dni preživela v mrazu.

Nekaj podobnega sem pogrešala in tako sem prišla na idejo, tako se je vse začelo. Tako se je začelo in približno 2016 sem začela razmišjati o tem, kako ustanoviti podjetje in kaj za to potrebuješ. V letu in pol se je vse formiralo, leta 2018 pa smo zaštartali. Leto kasneje sem zaključila kariero, sem v bistvu že imela posel in imela vpeljano to, kar bom počela. Seveda v tistem času nismo bili na nivoju, ko bi lahko rekla, da to bo zdaj sigurno moja služba in bom od tega živela. Potrebnega je bilo veliko dela in razmisleka, ali nadaljevati s tem, saj na začetku ni bilo rožnato.

Obstajala je samo ena možnost za ime. Na Japonsko imam čudovite spomine. Bila sem v provinci, kjer je veliko vročih vrelcev, kjer najdemo te snežne opice. Gre za najseverneje živeče opice, ki so se prilagodile na hude razmere. Ob začetku snovanja podjetja mi je prišla na misel povezava o snežnih opicah v vročih vrelcih. Vedno je dobrodošlo, da si kot znamka zanimiv in funky – te opice so to zagotovo.

Vam je športna mentaliteta, o kateri tako pogosto slišimo, pomagala, da ste vztrajali in spisali začetek zgodbe?

V zgodbo sem šla zelo naivno. Brez predznanja, kaj je potrebno za podjetje in kaj to potegne za seboj. Nekako sem imela v mislih, če bo produkt dober, se bo prodajal. Šele potem vidiš, kaj pomeni marketing in kaj je treba narediti, da se lahko razširiš in postaneš prepoznaven. To je nekaj, kar mi je manjkalo. Pri tem mi je pomagala športna mentaliteta, da ne odnehaš in probaš stisniti. Bilo je zelo veliko dela in še vedno ga je.

Ana Drev, smučarka in ustanoviteljica znamke Snow Monkey
Ana Drev, smučarka in ustanoviteljica znamke Snow Monkey

Danes vemo, da je produkt dober. Kako je bilo to med nastajanjem? Kako mu vdihniti tisto dodano vrednost?

Proizvodnja termo steklenice z dvojno steno, ki je vakuumsko izolirana, že v osnovi ni poceni in ne bi mogli tega prodajati kot produkt, ki je trikrat ali štirikrat cenejši od trenutne cene. Že v štartu sem šla v projekt z mislijo na dobro blagovno znamko, ki ima kvaliteten izdelek. Mogoče je to zaradi perfekcionizma iz športne kariere, da hočem vse izplejati dobro. To je bilo vodilo, ki me je usmerjalo. Tudi v težkih trenutkih, ko ni bilo jasno, kaj narediti. Ja, vse res traja in je trajalo malce dlje, a v takih načelih sem dolgo živela in se jih držala. Dobre stvari rabijo svoj čas.

Bi imeli kak nasvet za podjetnike, ki se spuščajo v podobno zgodbo? Morda nekaj, na kar bi bili bolj pozorni, če bi si imeli to priložnost sporočiti?

Posla se je treba lotiti strateško. Za poslom so potrebne velike analize trga, statistike in delovanja podjetja. Ko je slednje še majhno, je to dokaj enostavno, nato pa vse težje. To je stvar, ki je nisem poznala. Lepo je imeti dobro zgodbo in lepo komunikacijo, a za vsem tem stojijo zelo analitične stvari, ki zahtevajo dober sistem. Verjetno je še mnogo drugih reči, ki bi jih težko izpostavila, saj je včasih dobro, če se na lastni koži opečeš in to v prihodnosti prinese določene prilagoditve in izkušnje.

Snow Monkey stremi k trajnosti
Snow Monkey stremi k trajnosti

Katere temeljne vrednote sporočate s svojo zgodbo, izdelki in znamko Snow Monkey?

Temeljna vrednota je zdrav duh v zdravem telesu. Skozi znamko Snow Monkey smo želelei predstaviti zdrav življenjski slog. Želeli smo predstaviti aktiven življenski slog, predvsem to, da je življenje zunaj in je v gibanju boljše in bolj zdravo. Tu je še hidracija, ki je ob gibanju, še toliko bolj pomembno. Poskušamo komunicirati neko vsebino, ki s tem prispe. Ko gremo v gore smo veseli in srečni. Pomembno se nam zdi, da to ljudje začutijo. To je en vidik. Ko sem v začetku kariere videla ledenike v njihovem polnem sijaju in skozi leta gledala kako izginjajo, ko jih skoraj že ni bilo več. Ta sprememba okolja je del, ki me je navdihnil, da naredimo trajen izdelek z doživljenjsko generacijo. Vse kar delamo – od hitre potrošnje do hitrega zavračanja izdelkov – je, da skušamo spremeniti kratek rok uporabe v trajnostno razmišljanje in ohranjanje izdelkov. Imamo dobro kvaliteto z doživljenjsko garancijo. Seveda pa je vse odvisno od dovzetnosti ljudi do takih sprememb. K nam vse prihaja z zamikom, za moj okus je tega osveščanja še premalo, če pogledamo na globalni ravni. Z našo zgodbo želimo osveščati o pomenu trajnostne prihodnosti.

Celoten pogovor lahko preberete na tej povezavi.

Žiga Kastelic

SEO urednik

Prejšnji članekZnani chef opozarja: Jajc nikoli ne hranite v hladilniku, tukaj je razlog …
Naslednji članekPostavite to posodo v pečico in jo preprosto vklopite! Razlog je, da …
Žiga Kastelic

SEO urednik

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.