Oglaševalska osebnost je letna stanovska nagrada, ki jo podeljuje Upravni odbor Slovenske oglaševalske zbornice bodisi za izjemen dosežek, ki je v preteklem koledarskem letu zaznamoval področje oglaševanja, bodisi za kontinuiran prispevek k razvoju slovenske oglaševalske stroke v daljšem časovnem obdobju. Nagrado Oglaševalska osebnost letos prejme Matevž Medja, direktor in partner agencije Gigodesign. Nagrado bo na zaključni prireditvi s podelitvijo nagrad 23. SOF-a podelila predsednica Upravnega odbora SOZ Špela Levičnik Oblak.
Povzetek utemeljitve:
Matevž Medja, direktor in partner družbe Gigodesign
Na področju oblikovanja je aktiven že več kot dve desetletji, leta 2000 pa je s partnerji ustanovil oblikovalsko agencijo Gigodesign. Kot kreativni direktor za grafično oblikovanje vodi ekipo, ki je za svoje projekte prejela številna domača in mednarodna priznanja, osebno pa je bil za svoje delo nagrajen z nagrado Prešernovega sklada.
Zadnje leto je zaznamoval z ustanovitvijo pospeševalnika Design Forward – projekta, ki mladim podjetjem z interdisciplinarno podporo pomaga pri razvoju in lansiranju izdelkov na trg. Gre za inovativen, celovit pristop k razvoju podjetništva in ustvarjanju dodane vrednosti, pri čemer je načrtovalska, oblikovalska in komunikacijska podpora ključna. Matevž Medja po načelu »lead by example« z lastnim zgledom ustvarja pogoje za povečevanje vrednosti podjetij in pri tem poudarja vlogo in pomen tržno-komunikacijske stroke ter jo tako postavlja na mesto, ki ji nedvomno pripada.
Zato za svoj izjemen in dragocen prispevek k razvoju slovenske oglaševalske in širše tržno-komunikacijske stroke Matevž Medja prejme stanovsko nagrado Oglaševalska osebnost.
Širša utemeljitev
Matevž Medja je soustanovitelj in direktor oblikovalske agencije Gigodesign, kjer že od ustanovitve dalje implementirajo znanje o blagovnih znamkah, dizajnu in komunikaciji z namenom razvoja funkcionalno in estetsko dovršenih produktov. Je ustanovitelj design pospeševalnika DsgnFwd – Design Forward. Po osnovni izobrazbi je računalničar, njegova najljubša igrača pa so bile legendarne Lego kocke.
Oblikovanje razume v smislu izvirnega pojma “to design”, torej kot načrtovanje, ki presega zgolj “dajanje oblike”.
Matevž je na področju oblikovanja aktiven že več kot 2 desetletji – samostojno oblikovalsko pot je začel leta 1988, štiri leta kasneje pa soustanovil oblikovalski studio Medja & Karlson, svojo poklicno pot je nadaljeval v Studiu Marketing in leta 2000 s partnerji ustanovil Gigodesign. Je prejemnik številnih domačih in mednarodnih oglaševalskih in oblikovalskih nagrad za projekte s področja grafičnega oblikovanja, razvoja črkovnih vrst, umetniškega vodenja, vključno z razvojem novih izdelkov, in kompleksnih identitetnih ter komunikacijskih sistemov.
Med nagradami izpostavljamo le najpomembnejše: osebno je bil nagrajen z nagrado Prešernovega sklada in Zlato ptico za izjemne dosežke v kulturi. V času dela za Medja & Karlson je Zlato vrtnico, Zlati boben, Zlato palčko in priznanje za finalista na festivalu Epica dobil oglas za Jägermeister; odkar vodi ekipo grafičnih oblikovalcev na Gigodesignu pa so prejeli več nagrad Red Dot za grafično opremo Elanovih smuči, več Brumnovih nagrad, priznanje odličnosti na 20. BIO za sistemsko celostno podobo skupine HIT, Oblikovalski presežek četrtletja DOS za celostno podobo javne uprave RS. O tovrstnih priznanjih je sicer v enem lanskih intervjujev dejal, da je bolj kot njihovo število pomembna konsistentnost njihovega dobivanja, saj prav ta kaže, da nekaj delaš prav in si sposoben vzdrževati določen nivo.
Matevž je kot predavatelj ali član žirije sodeloval na številnih strokovnih dogodkih. Vse od ustanovitve pa do letos je bil član Fundacije Brumen in v letih 2011 in 2013 predsednik Bienala vidnih sporočil Slovenije, zadnji čas pa je zaznamoval predvsem s smelimi in inovativni pristopi za spodbujanje inovacij in oblikovalskih strategij kot dveh ključnih strateških funkcij v podjetju. Tu izstopa pobuda za ustanovitev podjetniškega pospeševalnika DsgnFwd, v okviru katerega mladim podjetjem v stotih dneh z interdisciplinarno podporo s področja oblikovalskih, načrtovalskih in svetovalnih storitev pomagajo razviti produkt in ga lansirati na trg.
Malim podjetjem v pospeševalniku nudijo mentorstvo in sodelovanje pri razvoju produkta ter zanje opravijo enako delo kot za velike naročnike, torej zasnovo produkta, tržne znamke, celostne podobe, spletne prisotnosti, komunikacijskih kanalov in podpore. Poleg finančne podpore, ki jo prispeva investitor – drugi partner v projektu DsgnFwd – je prav to ključni del, ki mladim podjetjem prinese največ vrednosti, saj zagotavlja pogoje za konkurenčen produkt in celovit nastop na trgu. Pri izbiri podjetij, ki jih sprejmejo v pospeševalnik, je, kot pravi Matevž, “poslovni model neprecenljiv. To pomeni, da poznaš bistvene deležnike in faktorje, ki vplivajo na tvoj posel. Razumeti moraš, kako so povezani med sabo in kako vplivajo eden na drugega. Poleg poslovnega modela sta druga dva pogoja za vstop v pospeševalnik še globalna ambicija in delujoči prototip, ki ga je mogoče razviti v produkt v 100 dneh.”
Po mnenju Upravnega odbora Slovenske oglaševalske zbornice so to primeri inovativnega, svežega in hkrati celovitega pristopa k razvoju podjetništva, k razvoju produktov, k ustvarjanju prave dodane vrednosti, ki brez ustrezne načrtovalske, oblikovalske, komunikacijske podpore ne more uspeti. Na ta način Matevž Medja po načelu »lead by example«, z lastnim zgledom, ustvarja vrednost podjetij oz. pogoje za povečevanje njihove vrednosti in pri tem poudarja vlogo in pomen tržno-komunikacijske stroke ter jo tako postavlja na mesto, ki ji nedvomno pripada. In tega se v današnjem času, v novim razmerah in novih razmerjih, še kako premalo zavedamo.
Zato za svoj izjemen in dragocen prispevek k razvoju slovenske oglaševalske in širše tržno-komunikacijske stroke Matevž Medja prejme stanovsko nagrado Oglaševalska osebnost.