Dizelsko gorivo ostaja najpogostejša izbira voznikov, vendar strokovnjaki za obnovljive vire energije opozarjajo, da bi lahko liter tega goriva v nekaj letih stal več kot tri evre. Zato je smiselno že zdaj iskati alternative, ki pa niso nujno električni avtomobili.
»V Litvi je trenutno približno 1,7 milijona osebnih avtomobilov, od tega kar 66 odstotkov dizelskih. Tržni delež dizelskih vozil ostaja zelo velik, kar potrjujejo tudi podatki o prodaji rabljenih vozil – januarja je bilo 68 odstotkov prodanih avtomobilov na dizelski pogon, kar je celo več kot v enakem obdobju lani. Ljudje se še vedno močno nagibajo k dizelskim vozilom in se ne odločajo množično za bencinske, hibridne ali električne avtomobile,« pove predstavnik podjetja Carverticala, Matas Buzelis.
Električni avtomobili so v Litvi še vedno redkost, saj jih je v državi le okoli 10.000. Cilj države je do leta 2025 povečati njihovo število na 50.000, vendar se ta načrt zdi zelo optimističen. Električni avtomobil je v Litvi še vedno luksuz, saj je za njegovo uporabo potrebna lastna polnilna postaja ali možnost polnjenja na delovnem mestu. Brez takšnih pogojev je električni avto nepraktičen in ljudje se zanj ne odločajo, kljub morebitnim prihrankom pri gorivu.
Po napovedih strokovnjakov pa bo cena dizelskega goriva do leta 2030 presegla tri evre na liter. To ni le ugibanje, saj so bile ključne odločitve na ravni Evropske unije že sprejete. EU je določila, da bodo razvoj električnih vozil, avtomobilov na biometan in vodik financirali vozniki, ki uporabljajo fosilna goriva, kot sta dizel in bencin.
Ob nespremenjenih trošarinah je v Sloveniji liter 95-oktanskega bencina na bencinskih servisih zunaj avtocest podražil za 2,7 centa na 1,550 evra, liter dizelskega goriva pa za 3,8 centa na 1,619 evra za liter. Podražilo se je tudi kurilno olje, in sicer za 3,8 centa na 1,218 evra za liter. Te cene bodo veljale do vključno 10. februarja, je objavilo ministrstvo za okolje, podnebje in energijo. Nova cena 95-oktanskega bencina je najvišja v zadnjih osmih mesecih, dizla pa v zadnjih 15 mesecih, je razvidno s spletnih strani ministrstva.
»Tistim, ki trenutno vozijo dizelske ali bencinske avtomobile, svetujemo, da jih uporabljajo, dokler so cene še razmeroma ugodne. Ob menjavi avtomobila pa je smiselno razmisliti o alternativah, ki so manj odvisne od nihanja cen nafte. To ni nujno električni avtomobil, ampak lahko tudi manjši, učinkovitejši model ali hibridno vozilo. Trend zmanjšanja odvisnosti od nafte je neizbežen, saj je EU sprejela resne ukrepe za zmanjšanje porabe fosilnih goriv. Cilj Litve je, da do leta 2030 porabo naftnih goriv zmanjša za 41 odstotkov, kar pomeni, da se bodo spremembe dejansko zgodile, ne gre le za prazne obljube ali slogane,« še zaključi.
Urednik portala MojPrihranek