Lumar IG, tehnološko vodilni proizvajalec nizkoenergijskih in pasivnih montažnih objektov, je na novinarski konferenci predstavil rezultate poslovanja in napovedi za prihodnje.
Spregovorili so tudi o nakupu podjetja s strani družine Lukić, ki je ponovno družinsko podjetje. »S predvidenimi 11,5 milijoni EUR prihodkov od prodaje bomo v letošnjem letu presegli rekordno prodajo iz leta 2011. Omenjeno je rezultat uspešne prodaje na tujih trgih ter naše sposobnosti hitrega prilagajanja nastalim razmeram. Glede na primerljive rezultate v panogi dosegamo nadpovprečne rezultate, imamo vseskozi bonitetno oceno A1, zaposlenim izplačujemo nadpovprečne plače, v letih krize nismo odpuščali in še zmeraj delamo s svojimi stalnimi podizvajalci in partnerji. Stabilno in konstatno želimo poslovati tudi v prihodnje, saj to zadovoljuje naše zastavljene cilje in predstavlja varnost za vse zaposlene ter obstoječe in nove kupce hiš Lumar,« je dejal direktor podjetja Marko Lukić. Podjetje bo v sredini novembra v Milanu začelo z gradnjo slovenskega paviljona za EXPO 2015, ki bo ključno stičišče slovenske predstavitve na tej svetovni razstavi.
Trg montažne gradnje v Sloveniji se kot celotno slovensko gospodarstvo sooča s številnimi strukturnimi težavami, ki vplivajo na panogo, kot podjetja v njej. Panoga je v tem trenutku v fazi stagnacije, kjer bo po naših predvidevanjih še kar nekaj časa, saj je odvisna od zelo veliko zunanjih dejavnikov. Gre za panogo in izdelke, ki so namreč izrazito podvrženi gospodarski situaciji in je zato razvoj v prihodnje odvisen od tega, kakšno bo gospodarsko stanje v državi in tudi širše. Ob zahtevnih gospodarskih razmerah se pri poslovanju soočamo še z dejstvom, da je na trgu izjemno veliko ponudnikov z željo po hitrih zaslužkih, brez znanja, izkušenj in ustreznih certifikatov, ter takšnih, ki prodajajo pod ceno. »Kljub temu ocenjujemo leto 2014 kot zelo uspešno, saj bomo glede na sedanje rezultate in napovedi do konca leta presegli naše rekordne prihodke od prodaje iz leta 2011. Ti bi naj predvidoma znašali okrog 11,5 milijona EUR, medtem ko bi naj čisti dobiček znašal okrog 650.000 EUR. Dobri poslovni izzid je posledica našega učinkovitega poslovanja, fleksibilnosti in sposobnosti hitrega prilagajanja nastalim gospodarskim razmeram, saj smo uspeli z našimi aktivnostmi na tujih trgih zmanjšati vplive krize na domačem trgu. V dobrih dveh letih smo prodajo na tujih trgih iz 10 % v letu 2012 povečali na 45 % v letu 2014. Podjetje bo tudi v prihodnje veliko pozornosti posvečalo tujim trgom, saj na teh lahko dosegamo visoko dodano vrednost, zato je v načrtu izgradnja vzorčne hiše v Avstriji,« je povedal direktor Marko Lukić.
V podjetju so vseskozi usmerjeni v razvoj in sledenje strategije, ki jim omogoča ohranjanje položaja tehnološko vodilnega proizvajalca nizkoenergijskih in pasivnih montažnih objektov. »Z našimi strokovnjaki, partnerji in podizvajalci vedno znova iščemo rešitve in detajle s katerimi še dodatno sledimo optimizaciji proizvodnje in drugih detajlov. Posledično lahko na ta način kupcem ponudimo najboljše razmerje med ceno in kakovostjo,« doda direktor. Še naprej bodo skrbeli za razvoj svoje tehnologije in konstrukcijskih sistemov, ustrezno certificiranje in ponudbo novih tipskih hiš. Posebno pozornost bodo namenjali tudi izobraževanju in usposabljanju zaposlenih ter podizvajalcev, saj so strokovnjaki in stalni podizvajalci, s katerimi sodelujejo že vrsto let, pomembna konkurenčna prednost podjetja in garancija za kakovostno izvedbo vseh njihovih objektov.
V sredini novembra bo podjetje začelo z realizacijo slovenskega paviljona za EXPO 2015, ki bo v naslednjem letu potekal v Milanu. Slovenski paviljon bo v času svetovne razstave ključno stičišče predstavitve Slovenije več kot 20 milijonom obiskovalcev. Paviljon, ki so ga zasnovali SoNo arhitekti, in katerega vrednost znaša nekaj manj kot 1,8 milijona EUR bo postavljen na elitni lokaciji ob italijanskem in avstrijskem paviljonu. Piramidalna oblika paviljona postavljena na geometrijsko razgibani površini odraža reliefno razgibanost slovenskega ozemlja; prehajanje alpskega hribovja in panonskega ter sredozemskega gričevja v obdelovalne površine ravnin, kotlin in dolin z izjemnim podzemnim svetom prepredenim z jamami, ki jih v jamskih rovih in dvoranah krasijo kapniki. »Veseli in ponosni smo, da bomo lahko svoje znanje, izkušnje in tehnologijo uporabili pri gradnji slovenskega paviljona. Gre za izjemno zahteven projekt, ki predstavlja velik izziv za vse naše strokovnjake in podizvajalce. Kot glaven izvajalec bomo skušali v različne faze gradnje vključiti čim več slovenskih podjetij, saj se zavedamo pomena projekta in dejstva, da imamo v Sloveniji odlična podjetja z vrhunskim znanjem,« je dodal Lukić. Paviljon bo predvidoma zgrajen do konca februarja 2015.
Zastavljene izzive in cilje bo podjetje Lumar v prihodnje uresničevalo kot družinsko podjetje, saj je družina Lukić z oktobrom ponovno postala lastnica podjetja. »Sodelovanje v Green Building Group (GBG) je imelo za podjetje Lumar kar nekaj pozitivnih učinkov, od vstopa na nemško govoreči trg in spoznavanje trga, pozicioniranja blagovne znamke Lumar in ustvarjanje referenčnih projektov, ter sinergijskih učinkov pri upravljanju z zalogami in viri. Hkrati pa smo vse bolj spoznavali, da se Lumar v okviru skupine ne more razvijati kot bi se lahko, kar bi pomenilo nevarnost stagnacije, da je prevelika razlika med tehničnim znanjem, izkušnjami in razvojem ter imamo drugačne poglede na upravljanje in vodenje podjetij. Ob tem pa so se začele odvijati še stvari, ki so kazale na možnost izčrpavanja podjetja, na kar pa v družini nismo morali pristati. Zato smo na GBG večkrat podali ponudbe, da podjetje Lumar odkupimo, nazadnje spomladi, vendar se to ni zgodilo. Sedaj pa se je ponudila priložnost, ki smo jo v družini takoj izkoristili in za 5,3 milijona EUR kupili podjetje nazaj. Za nakup podjetja smo se odločili, ker vemo, da je podjetje odlično, verjamemo v njegov potencial in potencial zaposlenih ter vemo, da bi drugačna pot ogrozila delovna mesta, proizvodnjo in prihodnost podjetja. S svojim imenom in vloženim premoženjem za kupce hiš Lumar še naprej predstavljamo jamstvo za stabilnost in zanesljivost ter varnost njihove naložbe,« je o nakupu povedal Marko Lukić.
"Živeti najbolje" - Z usmeritvijo v trajnostno gradnjo, vpeljevanjem sodobnih tehnologij za gradnjo v pasivnem standardu ter praktično neomejenimi možnostmi individualnih želja, se je podjetje uveljavilo kot najbolj inovativen in uspešen slovenski proizvajalec montažnih objektov.