Novi uradni podatki za CO2 izpuste avtomobilov za leto 2016, ki jih je danes objavila Evropska agencija za okolje, so brez pomena, njihove navedbe o zmanjšanju emisij pa vroč zrak, današnjo objavo komentira mednarodna organizacija za zeleni prevoz Transport & Environment (T & E). Sistem testiranja je povsem diskreditiran in navedeno zmanjšanje emisij je v veliki meri doseženo z manipulacijami zastarelih testov s strani proizvajalcev.
Leta 2015 so izpusti novih osebnih avtomobilov v povprečju znašali 119,6 gramov ogljikovega dioksida (CO2) na kilometer, kar je 3% manj kot v predhodnem letu. Vendar je na naših cestah realnost nekoliko drugačna –učinkovitost novih avtomobilov se v obdobju zadnjih štirih let v veliki meri ni spremenila.
Zaradi prepada med objavljenimi vrednostmi in realnostjo je današnja objava brez vrednosti. Brez uvedbe novega testa, ki ga bo izvajal neodvisni organ za testiranje, se bo voznike še naprej zavajalo. Sprejem predpisov za uvedbo novega testa je zato nujno.
T & E je v sodelovanju s Peugeot-Citroenom izvedel testiranje emisij med dejansko vožnjo, ki pokaže realno porabo goriva in izpuste CO2. Rezultati teh testiranj so običajno 40% višji od uradnih številk. Dejanska poraba in izpusti bodo do poletja izmerjeni za vse modele PSA, s tem pa se bo voznikom posredovalo informacije, ki jih potrebujejo za ozaveščeno izbiro.