“Zeleni energijski projekti” raznih podatkovnih centrov in ostalih ustanov so priljubljeni cilji številnih tehnoloških podjetij. Google, eno največjih podjetij na svetu, pravi, da bo lestvico postavil najvišje kar se da, zato bo v letu 2017 uporabljal 100 % obnovljivih virov energije za poganjanje vseh svojih globalnih poslovanj. Google načrtuje rabo obnovljivih virov tako v svojih podatkovnih centrih kot tudi v vseh korporativnih pisarnah in zgradbah na sploh.
Kakšen pa je Googlov velikopotezni načrt? Google je začel vlagati v obnovljive vire energije že leta 2010 in mu danes pripada naziv “največjega korporativnega potrošnika obnovljive energije”. Za primerjavo: Amazon, ki je na drugem mestu te “zelene” lestvice, porabi kar dvakrat manj za obnovljive vire energije. Razlika je torej ogromna.
Kljub temu, da Google še ni dosegel svojih zastavljenih ciljev, ostajajo pri tehnološkemu gigantu optimistični in trdijo, da bodo naslednje leto dosegli mejo 100 %. Nakupili bodo toliko neposredne vetrne in solarne energije, da bodo zadostili svojim letnim potrebam, kar pomeni, da bodo lahko vse ostale vire energije, s katerimi se poganjajo zdaj, preprosto opustili. Google pa s tem, ko prehaja na obnovljive vire energije ni zgolj dobrodelen do okolja, temveč je v ozadju tudi denar. V zapisu na svojem blogu so razložili, da vetrna in solarna energija ter vse ostale oblike obnovljivih virov postajajo najcenejši vir energije nasploh, kar pomeni, da je to edina logična poteza, če gledamo z ekonomskega vidika. Google ima s svojimi podatkovnimi centri in intenzivnim razvojem v smeri “oblačnih” storitev seveda ogromne stroške, ki izhajajo iz teh investicij. Prehod na 100 % obnovljive vire energije tako Googlu omogoča, da še naprej razvija svoje storitve in hkrati dosega svoje zahteve glede ekonomske rasti.
Tudi ko bodo dosegli mejo 100 % se Google ne misli ustaviti pri investicijah v obnovljive vire energije. Mejo 100 % ne dojemajo kot končne ravni razvoja in nek končen cilj, temveč želijo še naprej razvijati raznolikost rabe obnovljivih virov. Ne želijo biti zgolj fokusirani na veter ali solarno energijo, ampak si želijo v svoje poslovanje vključiti čim več razčilnih virov.
Google pa seveda ni edino tovrstno podjetje, ki si prizadeva doseči “zelene” cilje. Eden takšnih je tudi Apple, ki je septembra naznanil, da se pridružuje RE100 globalni iniciativi, ki postavlja prav tako zelo visoke standarde. Apple bo tako skušal doseči mejo 100 % obnovljivih virov v približno enakem časovnem obdobju kot Google. Apple je trenutno na približno 93 odstotkih, so pa številna hčerinska podjetja Appla že dosegla mejo 100 %.