Medtem ko se avtomobilska industrija dobro prilagaja zahtevam trga in že masovno proizvaja električne avtomobile brez emisij, jim počasi sledi tudi pomorski promet. Nekaj zadnjih projektov kaže na to, da gredo tudi ladje na polni električni pogon.
Prvi v vrsti so potniški trajekti, med katerimi obratuje že nekaj predelanih. Norveško transportno podjetje Fjord1 pa je sedaj pri ladjedelnici Havyard naročilo sedem novih trajektov na polni baterijski pogon. Za to potezo so se odločili po poročilu ladjarja Norled, ki si lasti prvi električni trajekt na svetu, Ampere. Plovilo pluje na razdalji 5,7km ozirma dvajset minutni plovbi v kraju Sognefjord. Podjetje trdi, da so v dveh letih obratovanja emisije zmanjšali za 95 % in celotne stroške za impresivnih 80 %.
Če so ti podatki točni, je to dobra motivacija tudi za druga podjetja, da posodobijo svoje flote. Seveda je implementacija pri trajektih veliko lažja kot pri večjih medcelinskih transportnih ladjah. Trajekt pluje na kratkih relacijah, običajno med istima pristaniščema, tako da je lažja tudi namestitev infrastrukturo za napajanje. Za dolge plovbe med različnimi pristanišči po svetu pa bodo ladje še kar nekaj časa obdržale kombinirane pogone.
Druga pomanjkljivost je cena in življenjska doba baterij. Vzemimo 8,8 kWh baterijo Toyote Prius (2018), z življenjsko dobo 8 let in ceno preračunanih 3.000 evrov in primerjajmo z 1 MWh baterijo trajekta. Za lažjo predstavo, baterija trajekta lahko shrani toliko električne energije kot 114 Toyot.
Trajekti Fjord1 bodo v uporabi od Januarja 2020 naprej. Pridružuje se jim tudi Stena Jutlandica, ki povezuje Švedsko in Dansko. S predelavo na elektriko, bo ta trajekt, ki meri 185 metrov, največji električni trajekt. Za njimi pa ne zaostaja niti Finska, ki ima od junija lani v uporabi polno električni trajekt Elektra.