Petrol: Pametno mesto za kakovost bivanja meščanov

Pametno mesto so pametni ljudje. Najpomembnejši cilj ustvarjanja pametnih mest pa je izboljšanje kakovosti bivanja meščanov z uporabo novih tehnologij, ki zagotavljajo povezavo med mestnimi uradniki, meščani in mestno infrastrukturo. Tehnologije omogočajo učinkovito spremljanje dogajanja v mestu, razvoj mesta in kaj je še potrebno storiti za boljšo kakovost življenja v mestu. Nekatera pametna mesta že sedaj prek sistema senzorjev beležijo in zbirajo različne podatke prek prebivalcev in določenih naprav, ki jih nato pregledujejo in analizirajo. Glede na količino zbranih podatkov z informacijsko in komunikacijsko tehnologijo, bi hitro pomislili na morebitno zlorabo. Vendar pa je v veliki večini pametnih mest zasebnost meščanov vrhunsko zavarovana, zlorabe podatkov pa zelo strogo sankcionirane.

Mesto postane pametno, ko se ujame več dejavnikov – pametna ekonomija, pametna mobilnost, pametno okolje, pametno življenje, pametno upravljanje in pametni ljudje. Vodilna pametna mesta v svetu so London, Stockholm, Singapur in Barcelona, ki je postala »najpametnejše« pametno mesto na svetu predvsem zaradi pametnega transportnega sistema in pametne mestne osvetlitve. Pametno mesto se ne sme ukvarjati le s tehnološkim napredkom, vendar se mora truditi aktivno vključiti svoje meščane  v razvoj mesta. Ti morajo biti dobro informirani o možnostih, ki jih mesto ponuja, saj so le tako dovolj dovzetni za vse inovacije v mestu. Pametna pa mora biti tudi uprava. Če se voditelji ne obnašajo pametno, tudi meščani ne vidijo razloga zakaj jim slediti. Vodenje mora sloneti na dobrem sodelovanju z meščani.


Uspešno pametno mesto
Blaž Golob, direktor SmartIS City, ki je razvilo platformo za pametna mesta pravi, da obstaja 5 korakov za uspešen razvoj pametnega mesta. Prvi korak predstavlja prepoznavanje, kaj sploh je pametno mesto. Predvsem je potrebno vedet, kaj je pomembno za meščane, kaj jim bo izboljšalo kakovost bivanja v mestu. Sledi oblikovanje strategije, pri čemer morajo sodelovati vsi ključni deležniki v mestu (podjetniki, mestna uprava, civilna družba, raziskovalne inštitucije m centri odličnosti, turistične organizacije …). Nato se pregleda katere rešitve industrije v mestu so primerne za uresničevanje te strategije, sledi širši pregled slovenskega in mednarodnega prostora. Četrti korak je uspešno financiranje – kakšen je poslovni model (evropska sredstva, zadolževanje, javno-zasebno partnerstvo). Peti korak je najpomembnejši. Vsi podatki, ki se zberejo v mestu omogočajo podjetjem razvoj nove ekonomije, razvoj aplikacij, rešitev za mesto. Večina pametnih mest izhaja iz potreb mest ter iz priložnosti, ki jih ponuja inovativna uporaba informacijsko-komunikacijskih tehnologij, še posebej širokopasovnih povezav, internetnih storitev in aplikacij. Posebej pomemben trend na področju pametnih mest je vzpostavljanje ekosistemov, ki se navzven, proti meščanu, kažejo kot informacijsko-storitvene platforme, prek katerih različne ciljne skupine dostopajo do odprtih storitev pametnega mesta.

Pomembna ciljna skupina poleg upravljalcev mesta in meščanov so tudi razvijalci, start-up podjetja in druge organizacije, ki platforme izkoriščajo za razvoj novih produktov. Ekosistemi tako spodbujajo podjetništvo in povečujejo občutek vključenosti. Globalno poslovni segment pametnih mest prevzema pomembno vlogo pri investiranju v nove tehnologije, kot so obdelava velikih količin podatkov in napredna podatkovna analitika, internet stvari, tehnologije računalništva v oblaku in mobilne rešitve tako na lokalni ravni kot pogosto s podporo vlad. Na področju pametnih mest je povezovanje v tovrstne ekosisteme dodatno spodbujeno z rezultati številnih evropskih projektov in javno-zasebnih iniciativ pametnih mest.

Petrolu ne samo, da ustvarjamo inovativne poslovne modele in rešitve za učinkovito rabo energije in vode v javnem, komercialnem sektorju, industriji in končnih odjemalcih, razvijamo aplikacije in storitve, ki uporabnikom lajšajo vsakodnevne aktivnosti, kot je plačevanje z mobilno denarnico mBills,  aplikaciji Na poti in OneCharge, ki omogoča pregled in status polnilne infrastrukture.


Na poti je aplikacija, ki uporabnikom omogoča enostavno plačilo goriva s Petrol klub plačilno kartico, plačilo avtopranja in nakup Kave na poti. Z mobilno aplikacijo se še bolj približujemo potrošnikom, saj se z uporabo aplikacije skrajša za naročilo storitev. Aplikacija hkrati veča udobnost in enostavnost nakupa.

Naslednja vroča aplikacija je mBills, odprta platforma za mobilno plačevanje, ki temelji na mobilni denarnici in nadomešča denarnico z gotovino ter omogoča plačevanje blagajniških računov, mesečnih položnic, nakupovanje na spletu, nakazovanje denarja in naročanje in plačevanje blaga kar s skeniranjem QR kode na izdelku.  Petrol in mBills sta združila moči v želji, da bi skupaj ponudila najboljšo možno izkušnjo mobilnega plačevanja. S Petrolovo plačilno kartico je trenutno možno plačevanje le na Petrolovih prodajnih mestih, naša strateška usmeritev pa je v prihodnosti omogočiti uporabnikom plačevanje povsod. Vizija mBills je omogočiti uporabnikom enoten standard mobilnega plačevanja v Sloveniji in širši regiji, ki bo poenotil uporabniško izkušnjo ne glede na to, kaj, komu in kdaj potrošnik plačuje.


Spletna aplikacija OneChargeomogoča polnjenje na Petrolovi polnilni infrastrukturi preko kartice elektromobilnosti, interaktivni zemljevid polnilnic (lokacije in razpoložljivost polnilnic in 24/7 podporo). Mobilna aplikacija bo nudila interaktivni zemljevid polnilnic z navigacijo do polnilnice, polnjenje z OneCharge računom, navezavo na Petrol račun, zgodovino in statistiko polnjenj in urejanje podatkov. Trenutno je uporabnikom na voljo spletna aplikacija na www.onecharge.eu.

Proces digitalizacije prodajnih mest povezuje kupce s Petrolovimi storitvami, saj preko aplikacij Moj Petrol, Na poti in mBills postanejo del našega ekosistema. Poleg omenjenih storitev imamo v Petrolu uspešne reference na prav vseh področjih, ki oblikujejo pametno mesto in uporabnikom omogočajo večjo kakovost bivanja: daljinsko ogrevanje, pametne vode, pametna javna razsvetljava, pametne zgradbe, pametni dom, pametna mobilnost … Kot ponudnik storitev pametnega upravljanja v samem vrhu rešitev za pametna mesta, saj zagotavljamo upravljanje s petimi področji, ki so za mesta ključnega pomena: energija, objekti, infrastruktura, okolje in mobilnost.


Avtor: Jaka Hrastnik, Inovativni poslovni modeli in digitalizacija, Petrol d.d.

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.