Prve serije baterij iz električnih in hibridnih vozil dosegajo upokojitveno starost, zato se je potrebno vprašati kaj storiti z vsemi temi baterijami. So električni avtomobili res “čisti” ali zaradi trežav pri recikliranju predstavljajo svojo skrito in bolj umazano resnico.
V primeru starejših tehnologij svinčeno-kislinskih akumulatorjev je 96 odstotkov materialov v bateriji – vključno z nevarnim svincem – mogoče ponovno uporabiti. Za primerjavo, le 38 odstotkov materiala v navadni steklenici se v postopku recikliranja vrne med surove materiale. Baterije pa je mogoče pred recikliranjem ponovno napolniti in tako ponovno uporabiti. Hibridni avtomobili, ki so trenutno na cesti, naprimer Toyota Prius, uporablja nikelj-metal-hidridne baterije, ki jih je mogoče na enak način razstaviti in reciklirati.
Ko se akumulatorji v vozilu z litij-ionskim pogonom štejejo za preveč obrabljene za uporabo v vozilu, imajo lahko še vedno do 80 odstotkov napajalne kapacitete. Torej, preden pridejo v center za recikliranje, se te baterije uporabljajo za podporo električneih omrežji, zlasti pri manj stabilnih virih energije, kot sta veter ali sončna energija. Baterije lahko shranjujejo energijo v vmesnem času ko je proizvodnja električne energije manjša.
Ker šele zdaj litij-ionski avtomobili prihajajo na množični trg, so centri za recikliranje še vedno v povojih. Kadar litij-ionske baterije dosežejo čas za recikliranje, jih je mogoče reciklirati na dva načina. Če so popolnoma brez naboja, se jih preprosto razreže, kovinske dele kot sta baker in jeklo pa loči in ponovno uporabi. Če pa baterija morda ima še vedno nekaj naboja, se zamrzne v tekočem dušiku in razbijejo na zamrznjene koščke. Tekoči dušik je tako hladen, da baterije ne morejo eksplodirati, zato je razstavljenje varno. In verjetno zabavno. Tudi tukaj se nato kovine ločijo za ponovno uporabo.
Gospodarsko razstavišče d.o.o. organizira raznotere prireditve, na katerih se razstavljavci in obiskovalci srečujejo in ustvarjalno sodelujejo.