Letos so se številna velika mesta pridružila gibanju “brez avtomobilov”, katerega cilj je zmanjšati onesnaževanje zraka in izboljšati varnost med prebivalci. Večina mest, ki so napovedala prepovedati za avtomobile s klasičnimi motorji se nahaja v Evropi, ideja pa se seli tudi na druge kontinete in mesta kot je New York. Poleg uveljavljanja prepovedi, so mesta istočasno sprejemajo ukrepe za spodbujanje kolesarjenja in povečanje dostopnosti in prijaznosti javnih površin.
Letos se je seznam mest, ki so napovedala delno ali celo popolno prepoved za vozila z notranjim izgorevanjem povečal za kar 15. Omejitve so napovedali v:
Madridu, Parizu, New Yorku, Oslu, centru Londona, Mexico cityu, Copenhagnu, Bruslju, Milanu, Rimu, Atenah, Frankfurtu, Berlinu, Bogoti in Amsterdamu.
Mesta sicer napovedujejo različno stroge ukrepe, vsekakor pa se čuti trend želje po čim manj obremenjenem okolju mest in zmanjševanju emisij toplogrednih plinov. Odzivi so sicer mešani in tudi prebivalci ne pozdravljajo vedno takšnih ukrepov z veseljem, še posebno v krajih, kjer so predpisi in omejitve bolj črka na papirju. Tudi razlogi za takšno odličtev niso vedno enoznačni zaradi želje po čistejšem zraku ampak imajo po nekod tudi drugačno ozadnje. V Rimu so namreč ugotovili, da zakisanost zraka resno ogroža zgodovinske znamenitosti in spomenik, zato je k uveljavitvi popolne prepovedi dizelskih motorjev do leta 2024 pristopilu celo Ministrstvo za kulturo.
Kot rečeno bodo mesta uveljavljala ukrepe na različne načine, večinoma pa so se odločila za postopno zaostrovanje in ne za takošnjo prepoved. Večinoma bodo ponujali tudi razline finančne vzpodbude s katerimi bodo podkrepili naklonjenost uporabnikov, ki bodo sprva čutili predvsem negativne vplive. Vozniki se namreč lahko znajdejo kljub različnim prepovedim, kot naprimer v Mexico Cityu, kjer so ljudje ob prepovedi uporabe lastnega avtomobila en dan v tednu, kupili še en avtomobil ali pa uporabili sosedovega oz. od katerega drugega člana v družini.
Norveška prestolnica ima cilj postati do leta 2030 ogljično nevtralna, omejitev vozil pa je ključni del njenega cilja. 2019 bo tako uvedla vrsto ukrepov brez avtomobilov v mestnem središču Osla, vključno z omejenim dostopom za zasebna vozila, novimi peš conami in 700 manj parkirnimi mesti. Medtem trenutno stanje sicer nekoliko zaostaja za načrtovanim, pa župan Osla meni, da bo do leta 2020 mestno središče resnično brez zasebnih vozil.