Iz Kalifornije prihajajo dobre vesti – štirje avtomobilski velikani so namreč sprejeli pomemben dogovor o spremembi standardov porabe goriva in s čimer bodo poskrbeli tudi za manjšo onesnaženost zraka.
Z zvezno državo Kalifornijo so dogovor sklenili Ford, BMW, Volkswagen in Honda. Prizadevajo si do leta 2026 storiti pomemben korak v smer zmanjšanja porabe goriva in zagotavljanja manjših izpustov v okolje. Med podjetji in Kalifornijo dogovorjeni standardi so sicer nekoliko nižji od tistih, ki jih določa vlada predsednika ZDA Donalda Trumpa.
Prijaznejši do okolja
Gre za potezo, s katero kažejo Trumpovi okoljski politiki, da bodo proizvajali okolju še bolj prijazna vozila kot naj bi jih. Vlada Baracka Obame je leta 2012 določila, da morajo proizvajalci avtomobilov izdelovati vozila s porabo 5l/100 km. Trumpova vlada dokončuje predlog, po katerem se dviga standard na 6,4l/100 km do leta 2026. Nedavno sklenjeni dogovor naj bi bil nekje vmes in se nanaša tudi na primere, ko podjetje poveča proizvodnjo električnih, hibridnih vozil in vozil na vodik. V skladu z dogovorom naj bi vsako leto emisije zmanjšali za 3,7 odstotka, navaja The Verge.
Za Kalifornijo je dogovor izjemno pomemben. Tamkajšnji avtomobilski trg namreč predstavlja kar 12 odstotkov avtomobilskega trga ZDA. Ker ji je Trumpova vlada odvzela pravico, da sama postavlja standarde porabe goriva, se je Kalifornija lani uprla in na svojo stran potegnila več kot 20 drugih zveznih držav.
Gre res le za propagandno potezo?
Cilj dogovora naj bi bil postaviti strožje pogoje v duhu iskanja rešitve za okolje in globalno segrevanje. Nasprotniki in Trumpova administracija zavzemajo stališče, da je izdelava avtomobilov z nižjo porabo nevarna za ljudi. To utemeljujejo z razlago, da bodo ‘zeleni avtomobili’ predragi za množice, ki bodo raje ostajale zveste starim avtomobilom. Ti pa naj bi bili v primerjavi z novimi nevarnejši. Z uporabnike naj bi bila po njihovem mnenju zato bolj smotrna izdelava večjih in potratnejših vozil.
Medtem ko predstavnik ameriške Agencije za zaščito okolja Michael Abboud trdi, da gre pri dogovoru z avtomobilskimi družbami za »PR potezo Kalifornije«, vodja kalifornijske vladne agencije za varstvo okolja California Air Resources Board Mary Nichols pravi, da upa, da se jim bo v prihodnje vseeno pridružilo čim več držav. Guverner Gavin Newsom je še dodal, da si želijo sodelovanja še več avtomobilskih proizvajalcev. Dogovor bo bojda proučil Fiat Chrysler, medtem ko je ameriški GM sporočil, da zaenkrat čaka standarde, ki bodo sprejemljivi za vse države.
Urednica portala MojPrihranek.si