Evropska komisija je predlagala reformo EU sistema za označevanje energetske učinkovitosti izdelkov, ko se je izkazalo, da sedanjega sistema stranke ne razumejo.
Sistem omogoča označevanje energetske učinkovitosti izdelkov z uporabo lestvice črk in barvnimi oznakami od zelene do rdeče.
Komisija je v začetku tega meseca priznala, da je sistem postal manj učinkovit, ko so abecedno lestvico od A do G razširili z A+, A++ in A+++ klasifikacijami. Zato predlaga vrnitev k preprosti lestvici od A do G, ker potrošniki ne pojmujejo izdelkov v kategoriji A+ za bolj učinkovite in zanje niso pripravljeni plačati višje cene.
“Ljudje vedo, da je hladilnik v razredu A dober. Ne vedo pa, čemu so namenjenu plusi,” je za EU Observer povedal amsterdamski prodajalec kuhinj Lorenzo van ‘t Hoff.
Na možno zmedo so potrošniške organizacije in zelene skupine opozarjale že v letu 2008, ko so evropski poslanci odobril nov sistem.
Sistem plus je bil uveden po uspešnem zatrjevanju poslovnih skupin, da bi moral obstajati način za proizvajalce, da pošljejo na trg učinkovitejše izdelke, ne da bi spremenili obseg energetskih nalepk. V novembru 2009 so se vlade o predlogu pogajale z Evropskim parlamentom. Švedska, v tistem času predsedujoča EU, je predlagala, da se dodajo trije dodatni razredi (A+, A++ in A+++).
Parlament je glasoval, ali obdrži fiksno lestvico A do G, na koncu pa sprejel švedski predlog. Odločitev so zajele kritike potrošniških in okoljskih organizacij.
Potrošniške organizacije so trdile, da EU “ne bi smela uvajati sprememb nečesa, kar deluje,” z upoštevanjem, da je “Kupi A” (ang. Buy A), že postal znan slogan.
“Sistem razvrednoti razliko med izdelki z boljšo energetsko učinkovitostjo – podobno, kot če bi zamenjali olimpijsko zlato, srebrno in bronasto medaljo z zlato+, zlato++ in zlato+++,” je dejala zelena poslanka Satu Hassi iz Finske.
Skoraj šest let po teh opozorilih je komisija prišla do istega zaključka.
“Da bi bilo potrošnikom lažje razumeti in primerjati izdelke, Evropska komisija predlaga, da imamo eno samo A do G energetsko nalepko,” so sporočili v začetku julija.
Gre za skoraj popoln odmev argumenta za uvedbo sheme A+ v letu 2010, ki so jo v času sprejetja označili za “razumljivo potrošnikom”.