Potem, ko je težavo glede količine odpadne plastike pri hitrih testih za Covid-19 izpostavil Matija Zulj, ustanovitelj podjetja Agrivi, ki ponuja digitalno agrikulturno platformo, se je naslednjega koraka lotil še strojni oblikovalec, Francoz Benoit Pérocheau. Ta je oblikoval novo idejno zasnovo za hitre teste in svoje ugotovitve delil na poslovnem družabnem omrežju LinkedIn.
Benoit Pérocheau je za referenco vzel Siemensove teste za samotestiranje in pri oblikovanju novih ‘škatlic’ poskušal ostati zvest izvornemu dizajnu:
– ohranil je širino in dolžino testa, da bil test enako stabilen, ko se ga odloži na površino,
– Višino je nekoliko zmanjšal
– odstranil je plastiko ob straneh.
Novi test je prevzel obliko nekakšne kosti. “Vsega smo prihranili 2g plastike na test. Ni veliko, a če zmnožimo s številom testov, uporabljenih v Franciji meseca decembra, bi to pomenilo mesečni prihraneh 26 ton plastike,” je izračunal. V enem mesecu bi to pomenilo 52.000 evrov nižje materialne stroške, kar pa za za velika podjetja verjetno ni dovolj velika motivacija, da bi se lotile sprememb.
“Zame je bil to zabaven poskus, da sem pokazal, kako je dizajn vedno mogoče še izboljšati,” je zapisal Pérocheau in dodal, da je prepričan, da so podjetja sicer, preden so na trg poslala hitre teste, dobro premislila o dizajnu le-teh in imela “zelo dobre razloge, da so se odločila za obstoječi dizajn, upoštevajoč čas, dostopnost plastike, stroške …” Kot je dodal, je po pogovoru z določenimi posameznikui prišel do razmišljanj, da bi utegnila biti zaradi oblike izdelava takšnih testov morda tudi dražja, nedvomno pa bi privarčevali pri plastiki in zmanjšali negativen vpliv na okolje.
Urednica portala MojPrihranek.si