Steve Howard, glavni vodja za trajnostni razvoj skupine IKEA, pravi, da je vlaganje v obnovljive vire energije poslovno upravičeno ter pomaga zaščititi podjetje pred nihanji energetskih stroškov.
V ekskluzivnem intervjuju za Eco-Business.com je Steve Howard delil svoje misli o politiki skupine IKEA (IKEA Group) do obnovljivih virov energije, o njihovi filozofiji trajnosti in Kitajski kot njihovem najhitreje rastočem trgu.
V čem je razlog tega ambicioznega cilja napajanja vaše porabe energije iz 100% lastne produkcije energije iz obnovljivih virov? Kdaj in kako se je ta pobuda o trajnosti začela v podjetju IKEA?
Trajnostni razvoj je bil vedno v središču našega poslovanja, priznali smo dejstvo, da so podnebne spremembe eden izmed najbolj zahtevnih problemov, s katerimi se sooča družba. IKEA je v svojem poslovanju in v svoji dobavni verigi zelo osredotočena na boj proti podnebnim spremembam, obenem pa smo poskušali navdihovati kupce in omogočiti našim strankam bolj trajnostno domače življenje. Vlaganje v lastno energijo iz obnovljivih virov je dobro za planet, je pa tudi poslovno upravičeno in nas ščiti pred nihanji energetskih stroškov.
Kot veliko mednarodno podjetje smo mnenja, da je pomembna naša vodstvena vloga. Na ta način bomo lahko spodbudili druga podjetja in voditelje vlad, naj bo bolj aktivni v boju proti podnebnim spremembam. To je razlog, zakaj smo v zadnjih dveh letih postali bolj glasni. Kakorkoli, smo na poti k trajnostnemu poslovanju, odkar je bila pred sedemdesetimi leti ustanovljena IKEA.
Kam gre večina vaših naložb v obnovljive vire energije? IKEA bo v ZDA do konca leta 2015 namenila 1.900.000.000 $ v projekte čiste energije, pri več od njih gre za vetrno energijo. Zakaj prednost vetru v primerjavi z drugimi obnovljivimi viri energije?
Prepričani smo, da je veter fantastičen vir, investiranje v vetrne elektrarne pa najboljši način za povečanje naše proizvodnje obnovljive električne energije, tako iz cenovnega kot okoljskega vidika. Poleg tega nam lahko pomaga upravljati naše energetske račune.
Danes smo zavezani lastniki 314. vetrnih turbin v devetih državah. Ampak veter ni edini vir obnovljive energije, ki jo uporabljamo. Skupina IKEA uporablja tudi sončno energijo in energijo iz biomase. Veliko investiramo v solarne naprave, do zdaj smo namestili 700.000 sončnih kolektorjev po vsem svetu.
Prosimo, če delite z nami nekaj vaših ključnih pobud in naložb v obnovljive vire ter njihov vpliv, kot tudi nekaj novih projektov. Nam lahko zaupate več o napredku podjetja pri doseganju ciljev za leto 2020?
Lani je skupina IKEA napovedala nakup dveh vetrnih elektrarn v ZDA – 165-megavatno vetrno elektrarno v Cameron Countyu v Texasu in 98-megavatno vetrno elektrarno v Hoopestonu v Illinoisu. Skupaj naj bi naši vetrni elektrarni Hoopeston in Cameron ustvarili skoraj 1000 gigavatnih ur električne energije na leto, kar je enako povprečni letni porabi električne energije okoli 90.000. ameriških gospodinjstev.
Februarja letos je skupina IKEA napovedala nakup nove vetrne elektrarne in se zavezala za nakup dveh obstoječih na Poljskem. Ko bodo v pogonu, bo šest vetrnih elektrarn skupine IKEA na Poljskem proizvedlo letni ekvivalent potreb po električni energiji 225.000. povprečnih poljskih gospodinjstev.
Delovanje skupine IKEA na Poljskem je priložnost, da postanemo energetsko neodvisni do konca leta – to pomeni, da bomo proizvedli več energije iz obnovljivih virov, kot je trošimo v naših zgradbah.
Tudi naše poslovanje v ZDA je na dobri poti k energetski neodvisnosti v letošnjem letu.
Maja letos, po odprtju nove vetrne elektrarne v Glötesvålnu na Švedskem, je naše poslovanje v nordijskih državah postalo energetsko neodvisnao. Skupina IKEA je v Kanadi postala energetsko neodvisna leta 2014. Vse te poteze so del splošnega cilja skupine IKEA, da postane do leta 2020 globalno energetsko neodvisna.
Bi lahko z nami delili uspeh prodaje sončnh kolektorjev v vaših trgovinah v Veliki Britaniji, na Nizozemskem in v Švici? Koliko kolektorjev ste prodali in kakšne načrte imate za razširitev akcije po drugih trgovinah?
Prizadevamo si, da našim strankam predstavimo nove načine za trajnostno življenje in ponudba sončnih celic je eden izmed njih. Naš cilj je, da bo sončna energija dostopna in privlačna čim več ljudem, kolikor je le mogoče.
Lani sta IKEA UK in Irska zaključili uvajanje ponudbe sončnih kolektorjev v vseh 18. britanskih trgovinah. Naše kolektorje se kupovali ljudje z manjšimi domovi od povprečnega britanskega kupca sončnih elektrarn za domačo rabo. Naše konkurenčne cene in posojilo ‘plačaj-kolikor-zaslužiš’ (ang. Pay-as-you-earn Solarloan) pomenijo, da gospodinjstva, ki so bili prej odrinjena iz trga, zdaj zmorejo vlagati v sončno energijo. Shema posojila omogoča strankam, da vzamejo 15-letno posojilo po obrestni meri, ki jim omogoča nabavo kolektorjev, ki proizvedejo dovolj prihrankov pri stroških energije za kritje odplačila posojila.
Ponudba je bila uspešno uvedena v Veliki Britaniji, na Nizozemskem in v Švici, dala nam je dragocene vpoglede, da bi lahko ustvarili načrt za rast, ki jih je mogoče v prihodnosti prenesti v druge države.
Kaj mislite, da je potencial za vaše globalne trude glede obnovljivih virov, ki jih uvajate v Aziji? Kateri trgi v tej regiji so za vas najbolj zanimivi?
IKEA je velik mednaroden trgovec, želimo imeti pozitiven vpliv na ljudi in planet, kjerkoli smo prisotni. To vključuje investiranje v obnovljive vire energije za naše poslovanje v Aziji, kjer je to mogoče.
Skupaj z našimi dobavitelji smo naredili dober napredek pri izboljšanju energetske učinkovitosti in povečanja deleža obnovljivih virov energije, ki se uporablja v proizvodnji naših izdelkov v Aziji.
Kitajska, vaš najhitreje rastoči trg, je obljubila več političnih odločitev za trajnostni razvoj v gospodarstvu. Kako se to sklada z vašimi načrti poslovanja na Kitajskem in kakšni so vaši načrti za trajnost na Kitajskem? Glede na spletno stran RE100 (Renewable Energy 100), je steklo pet vaših pilotnih projektov na Kitajskem, ki bi preučili, kako lahko podpirati tako energetsko učinkovite projekte kot namestitev obnovljivih virov energije pri vaših dobaviteljih.
Na Kitajskem delamo z našimi dobavitelji na treh področjih: energetska učinkovitost, učinkovita raba vode in izboljšava trajnosti. Supplier Goes Renewable je ime projekta energetske učinkovitosti, kjer sodelujejo številni dobavitelji. V okviru učinkovite rabe vode delamo skupaj z drugimi blagovnimi znamkami znotraj projektov Sweden Textile Water Initiative. Osredotočajo se na vprašanja vode v dobavnih verigah švedskih tekstilnih in usnjarskih podjetij – od sukanca in surove kože do končnega izdelka – z namenom prispevati k pametejšemu upravljanju z vodami.
Poleg tega za vsakega dobavitelja uporabljamo tako imenovani Sustainability Score Card. Sledimo izboljšave, na primer, v surovi izkoriščenosti materiala, ravnanju z odpadki, energetski učinkovitosti, učinkoviti rabe vode in merimo rezultat napredek vsakega dobavitelja.
Naše poslovanje s prebivalstvom na Kitajskem je med najhitreje rastočimi, odpremo tri nove trgovine na leto. To za nas predstavlja veliko priložnost, da izvajamo strategije trajnostnega razvoja People & Planet Positive v vseh fazah trgovinskih projektov. Energetska učinkovitost in naložbe v obnovljive vire energije sta postala standarda od začetka načrtovanja postavitve trgovine, naše obstoječe trgovine pa sprejemajo veliko ukrepov za premik v isto smer.
V primerjavi s finančnim letom 2010 se je energetska učinkovitost do konca finančnega leta 2014 v državi izboljšala za več kot 20 odstotkov. Obnovljivi viri energije so bili široko uporabljeni v kitajskih trgovinah, gre za vire kot so geotermalni ogrevalni sistemi, PV inštalacije in solarni sistemi za ogrevanje vode. Energija se uporablja za razsvetljavo in ogrevanje trgovin, topla voda se rabi v kopalnicah delavcev in za pomivanje posode v kuhinji. To pomeni razpremenitev našega poslovanja za tisoče ton emisij CO2.
Rekli ste, da se Ikea “še vedno samo ogreva” v smislu družbenega trajnostnega prizadevanja. Kakšen je končni sen družbe trajnosti?
Stranke bi morale imeti možnost, da kupijo izdelek, ki je trajnosten brez dodatnih stroškov in idealno bi bilo, da jim izdelek omogoča bolj trajnostno domače življenje. LED sijalke, druga najboljša stvar za dnevno svetlobo, so odličen primer. Porabijo 85 odstotkov manj energije, uporabne so 20-krat dlje od tradicionalnih žarnic. Celotno območje razsvetljave skupine IKEA bo zamenjana z LED tehnologijo v septembru 2015.
IKEA ima vizijo ustvariti boljše vsakodnevno življenje ljudi. Naša poslovna ideja podpira to vizijo s ponudbo široke palete dobro oblikovanih, funkcionalnih izdelkov za opremo doma po tako nizkih cenah, da si jo bo moglo privoščiti kar največ ljudi. Prepričani smo, da morata biti trajnost in trajnostni proizvod na voljo mnogim in ne samo nekaterim.
Celoten članek na Eco-Business.