Nekateri strokovnjaki vidijo rešitev pri doseganju evropskih »zelenih« ciljev tudi v uporabi t. i. čistega, obnovljivega oziroma zelenega vodika. A ker je ta še vedno veliko manj stroškovno učinkovit kot fosilna goriva, mora Evropska unija uvesti politike, ki bi drastično znižale njegove proizvodne stroške. Podpora uporabi obnovljivega vodika v skladu s strategijo Evropske komisije za vodik naj bi po poročanju Agora Energiewende in Guidehousa, kjer so izvedli zanimivo študijo, do konca tega desetletja stala med 10 in 24 milijardami letno.
Zakaj »čisti« vodik?
Na poti do podnebne nevtralnosti, za katero EU upa, da jo bo dosegla do leta 2050, naj bi bilo povpraševanja po čistem vodiku celo več kot je trenutnega povpraševanja po »fosilnem« vodiku. To ugotavljajo avtorji študije »Making renewable hydrogen cost-competitive: Policy instruments for supporting green H2« (»Stroškovna konkurenčnost čistega vodika: Instrumenti za podporo zelenemu H2«).
EU porabi letno 340 teravatnih ur (TWh) vodika, ki je skoraj v celoti proizveden s fosilnimi gorivi, na primer zemeljskim plinom, zaradi česar je velik vir emisij toplogrednih plinov. Obnovljivi oziroma čisti vodik se pridobiva z elektrolizo, torej gre za 100% zeleno energijo in je zato podnebno nevtralen, poročajo v sporočilu za javnost Agore.
Cene ogljika nedosegljive?
Patrick Graichen, izvršni direktor Agora Energiewende opozarja, da tudi če bi se cena ogljika v EU zvišala na 200 evrov na tono, to ne bi bilo dovolj, da bi čisti vodik postal dovolj konkurenčen. Za boljši občutek – trenutna cena ogljika je okoli 50 evrov na tono. Zato je izjemnega pomena podpora ključnih institucij pri doseganju cenovne konkurenčnosti. Avtorji študije predlagajo, da se potrebna sredstva najprej usmerijo v uporabo vodika v ključnih panogah, kot so proizvodnja jekla, amoniaka in osnovnih kemikalij v industrijskem sektorju, letalstvu, pomorskem prometu ter sektorju dolgoročnega skladiščenja električne energije.
Avtorji študije so ugotovili tudi, da bo čisti vodik ključni element pri doseganju ciljev, ki si jih je Evropska komisija zastavila v okviru projekta Fit for 55. Gre za sklop zakonodajnih predlogov, namenjenih doseganju 55% zmanjšanja neto emisij EU do leta 2030.
Povzeto po: https://balkangreenenergynews.com/not-even-carbon-price-of-eur-200-would-make-clean-hydrogen-competitive/?fbclid=IwAR2Dw65nkb_hJctZMO-6GLqtFd5oEHBns2uFaCiI5KLbW9eGHzCxLsaxAhM
Novinarka