Japonska: Prihodnost je v sončni energiji

Japonska jedrska katastrofa in njene še vedno prisotne posledice, so to državo pošteno izučile in spremenile njene poglede na pridobivanje električne energije. Namesto k jedrski energiji, se zdaj država vse bolj obrača k pridobivanju sončne energije.

Ob koncu leta 2012 je država namestila polja fotovoltaičnih elektrarn, ki ustvarjajo 7,4 GW (gigavatov) energije. Po mnenju analitikov se pričakuje, da se bo to število v letu 2013 podvojilo. Eksplozivna rast, ki je posledica nizkih odkupnih cen, ki jih je zagotovil nekdanji predsednik vlade Naoto Kan, lahko Japonsko ponese na drugo mesto držav z največ fotovoltaičnimi paneli, takoj za Kitajsko. Po celotni infrastrukturni kapaciteti pa obe državi zaostajata le še za Nemčijo in Italijo.  

 

Čeprav je trenutno sončna energija za Japonsko dražja, kot uvoz fosilnih goriv, je država odločena, da bo nadaljevala svojo pot z obnovljivimi viri energije. Poleg varnosti te zagotavljajo tudi neonesnaženost v primeru naravnih nesreč – katerim je Japonska izredno izpostavljena in katerih posledice so prisotne še danes. Po katastrofi v Fukišimi je Japonska zaprla 50 nuklearnih elektrarn, nato pa kasneje ponovno vzpostavila delovanje le dveh! Javno mnenje državljanov ter stališča politike pa so jasna – prihodnost je čista zelena energija.

 

Cilj Japonske je do leta 2020 doseči, da bo 20 odstotkov celotne državne energije pridobljena iz obnovljivih virov. Trenutno je ta raven okoli 10 odstotkov, večina te energije proizvajajo hidroelektrarne. Za ta namen bo Japonska začela spodbujati podjetja in podajati subvencije za projekte in gradnjo obnovljivih virov energije.

 

Negativne učinke japonske kampanje bodo občutili le potrošnikiCene elektrike naj bi se namreč še povečale za kakih 5 odstotkov, kljub temu, da ima Japonska že zdaj največje stroške elektrike na svetu. Kljub čistemu okolju in prednostim, ki jih obnovljiva energija prinaša, pa se očitno cenovno še vedno ne more kosati z jedrsko energijo.

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.