Stockholm načrtuje revolucionarno ukrep, prepoved bencinskih in dizelskih vozil v središču mesta
Stockholm je napovedal drzne načrte in postavil cilj postati prvo večje glavno mesto, ki bo prepovedalo uporabo bencinskih in dizelskih vozil v svojem središču, s čimer želi zmanjšati onesnaževanje in hrup. Od leta 2025 bodo območja v središču Stockholma, ki obsegajo finančno središče in glavne nakupovalne četrti, omejena zgolj na električna vozila. Odločitev o morebitni razširitvi tega območja bo sprejeta v začetku leta 2025.
Ob predstavitvi načrta je Lars Strömgren, podžupan za promet mesta Stockholm, poudaril: “Danes onesnažen zrak v Stockholmu povzroča težave z dihanjem pri dojenčkih in prezgodnjo smrt pri starejših. Potrebno je odpraviti škodljive izpušne pline iz bencinskih in dizelskih vozil. Zato uvajamo najambicioznejšo nizkoemisijsko cono doslej.”
Številna mesta so uvedla ali uvajajo ukrepe za boj proti onesnaženju zraka, vendar Stockholm gre korak dlje od večine. Pariz, Atena in Madrid so prepovedali le dizelska vozila, London pa ima sistem zaračunavanja, ki zajema najbolj onesnažujoče motorje na notranje izgorevanje.
“Številna mesta so uvedla nizkoemisijske cone, kjer so visokoemisijskim vozilom dovolili vožnjo ob plačilu dajatve,” je izjavil Stromgren v izjavi za Air Quality News. “Stockholmski model gre še korak dlje. Bencinska in dizelska vozila so prepovedana, pika. Gre za nekaj ‘ultra’ v primerjavi z ultra-nizkoemisijsko cono v Londonu. Izbrali smo območje, kjer je veliko kolesarjev in pešcev vsakodnevno izpostavljenih nezdravemu zraku. To je tudi del mesta, kjer domujejo podjetja, ki si želijo voditi prehod v bolj trajnostno prihodnost.”
Načrt ima nekaj izjem. Medtem ko je primarno zasnovan za uporabo samo popolnoma električnih avtomobilov, bodo vanje dovoljeni tudi večji dostavni kombiji z vtičnimi hibridnimi motorji, in izjeme bodo narejene za reševalna vozila in policijska vozila ter avtomobile, v katerih ima voznik ali sopotnik dokumentirano invalidnost.
Zelena stranka Švedske je del koalicije levih in okoljsko osredotočenih strank, ki obvladujejo oblast v mestni vladi Stockholma. Zeleni upajo, da bo nizkoemisijska cona spodbudila uporabo električnih vozil.
Predstavniki prevozne industrije so menili, da je načrt preveč radikalen. “Od leta 2010 smo zmanjšali emisije za 34%. Toda Zelena stranka in njihovi kolegi v mestu Stockholma zdaj preveč hitijo,” je izjavila Švedska konfederacija prevoznih podjetij.
Novinar