Košnja trave je nekaterim ljubo, drugim malce manj ljubo opravilo. Medtem ko eni uživajo ob vonju sveže pokošene trave, ki za potegi kosilnice ostaja povsem enakomerno porezana in nič potlačena, nekaterim preglavice dela dejstvo, da trava ni enakomerno pokošena, čeprav večkrat čeznjo zapeljejo kosilnico. V čem je težava?
Pomembno pri košnji je, da kosilnico redno in primerno vzdržujemo. Ne glede na to, ali imamo električno, robotsko, bencinsko, na nitko ali kompleksno sedežno, je v prvi vrsti treba primerno vzdrževati rezalne elemente.
Rezalni elementi
Noži in rezila se lahko hitro skrhajo, celo zlomijo, nitke strgajo. Če s takšnimi rezili skušamo rezati travo, bo ta pokošena neenakomerno in namesto ostro odrezanih vrhov trave bo videti, kot bi jo kdo trgal. Rezila lahko snamete in nabrusite sami, ali pa se obrnite na katerega izmed strokovnjakov.
Pomembno je, da preverimo in očistimo tudi kolesa.
Vzdrževanje motorja
Pri bencinskih kosilnicah je pomembno redno vzdrževanje motorja, s čimer poskrbimo tudi za zmanjšanje emisij, manjšo porabo bencina. Dobro bi bilo, če bi motor pregledali vsaj enkrat letno, po zadnji košnji pred zimo. Če se pregleda motorja lotevate sami, ne pozabite pred pregledom in popravilom motorja izvleči iz vtiča vžigalne svečke, da preprečite katastrofo. Če bi prišlo do nezaželenega zagona motorja, tvegate hude poškodbe. Nadenite si tudi zaščitne rokavice.
Redno, po prav vsaki uporabi, je treba temeljito očistiti ohišje kosilnice, odstraniti ostanke trave. Zbirni koš temeljito izpraznite in po možnosti izperite s tekočo vodo. V toplem delu leta, ko je kosilnica v uporabi, je ni treba prekrivati, preko zime pa jo le prekrijte vsaj s tkanino, da bo zaščitena pred prahom. Tedaj je dobro tudi namastiti ležaje z oljem v razpršilu, da preprečite vdor vode in nastanek korozije.
Olje, filtri
Vzdrževanje kosilnice je včasih sila podobno vzdrževanju avtomobila. Menjavanje motornega olja je tako eno izmed opravil, ki jih pri vzdrževanju bencinske kosilnice ne gre preskočiti. Preprosto izpustite olje v zbirno posodico in natočite novega. Pri izbiri upoštevajte proizvajalce. Ne pretiravajte s količino, raje se držite navodil. Če bo olja preveč, bo mastna tudi vžigalna svečka.
Tudi menjavanje filtra je potrebno. Zračni filter naj bi bilo dobro menjati na približno 25 obratovalnih ur. Ko je zamašen, lahko to vidite tudi na vžigalni svečki, ki je lahko črno ožgana.
Vžigalna svečka mora biti popolnoma suha in rjavkasta ali sive barve. Če je ožgana, je premastna mešanica goriva. Zamenjati jo je treba približno na 4 leta.
Le če kosilnico primerno vzdržujete, vam bo ta služila kot se spodobi, pa tudi trava bo veliko lepše rasla, če jo boste redno kosili z ustrezno vzdrževano kosilnico.
Urednica portala MojPrihranek.si