Že konec preteklega leta so kupci na družbenih omrežjih opozorili na stečaj podjetja eMundia. V decembru so se govorice okrepile, ko so uporabniki opozarjali še na preklice naročil in zamude pri vračilih kupnine. Še huje je bilo, ko je informacije potrdil Tržni inšpektorat RS. Ker ni nujno, da je informacija prišla do vseh, tokrat še za naše bralce. Kaj storiti, če ste že plačali, a izdelka ne bo?
Podjetje potrošnikom, za blago, ki ga ne more dobaviti, ponuja možnost kompenzacije za drugo blago. Možnost vračila kupnine je otežena.
V zadevi eMundia je Zakon o varstvu potrošnikov na vaši strani
Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot-1) določa, da podjetje svojo obveznost iz pogodbe izpolni brez odlašanja, vendar najpozneje v 30 dneh po sklenitvi pogodbe, razen če sta se stranki dogovorili drugače. Če podjetje ne izpolni svoje obveznosti iz pogodbe v dogovorjenem roku, mu potrošnik določi primeren dodatni rok za izpolnitev pogodbe.
Če podjetje niti v dodatnem roku, ki mu ga določi potrošnik, ne izpolni svojih obveznosti, lahko potrošnik odstopi od pogodbe. ZVPot-1 določa tudi primere, v katerih lahko potrošnik odstopi od pogodbe, ne da bi podjetju pustil dodaten rok za izpolnitev svojih obveznosti, in sicer, če podjetje zavrne dostavo blaga, izvedbo storitve ali dobavo digitalne vsebine, ki je dobavljena na materialnem nosilcu podatkov, če je glede na okoliščine ob sklenitvi pogodbe dogovorjeni rok bistvena sestavina pogodbe ali če potrošnik pred sklenitvijo pogodbe podjetje obvesti, da je dogovorjeni rok bistvena sestavina pogodbe.
Če potrošnik odstopi od pogodbe, mu mora podjetje brez odlašanja vrniti vsa opravljena plačila.
SEO urednik