Pri procesu nakupa se je s soboto 22. januarja spremenil zaključni del le tega. Zdaj ni več potrebno obvezno jemanje računa s strani stranke oziroma ni potrebno bi izdajanje računa za stranko s strani prodajalca. Prodajalci blaga in storitev bodo kupcu račun izročili le še na njegovo željo.
Sprememba kupnega procesa v trgovinah
S soboto 22. januarja je v veljavo stopila novela Zakona o davku na dodano vrednost. Poleg ostalih členov in novih pravil pa prinaša zanimivo spremembo. To je ukinitev izročanja papirnega računa. Ta bo s strani prodajalcev izdan le na željo kupca oziroma stranke. Nikakor pa to ne pomeni, da računi niso pomembni, kar so potrdili tudi pri Zvezi potrošnikov Slovenije.
»Pri kakšni kavi je to pomembno, da kupec preveri, ali mu jo je prodajalec zaračunal v skladu s cenikom. Račun je pomemben zaradi uveljavljanja garancije, stvarne napake in takšnih stvari. Pa ponovno preverjanje, ali je bila cena kot v oglasu ali pa v trgovini neoznačena,« je pomembnost računov opisal Matjaž Jakin z Zveze potrošnikov Slovenije oz. ZPS.
Predstavljena je tudi alternativa klasičnemu računu, ki jo je razvilo podjetje noprintZ. Aplikacijo digitalnega računa je na kratko opisal Simon Kolenc iz omenjenega podjetja: »Ko se registrirate, iz anonimnosti dobite kodo, ki je vaša identifikacija. Na blagajni, če želite digitalni račun pri trgovcu, ki to omogoča, mu pokažete kodo v aplikaciji. Blagajna prepozna, da koda predstavlja digitalni račun. Ob zaključku plačila pošlje račun v oblak.«
SEO urednik