Novost, ki je bila uvedena v številnih restavracijah in kavarnah, možnost puščanja napitnine neposredno na POS napravi, je pred dnevi sprožila razpravo na Redditu. Čeprav je tak način dajanja napitnin postal vse pogostejši, mnogi menijo, da to presega meje vljudnosti in ni v skladu z evropsko družbo.
Zapis sprožil komentarje …
Eden od uporabnikov je delil svoje razočaranje po obisku restavracije. Po naročilu obroka mu je POS naprava samodejno ponudila 15-odstotno napitnino: »Prišel sem v restavracijo, naročil hrano, in natakar mi je obrnil POS z 15 % napitnino na vrhu. Da ne omenjam, da moram sam vstati po hrano … Oprosti, ampak v katerem vesolju je to normalno?« je zapisal uporabnik. Prav tako je poudaril, da se mu zdi nesprejemljivo, da je prisiljen dati napitnino, še posebej v primeru, ko je bila storitev minimalna. Njegov zapis je hitro sprožil številne komentarje.
Drugi uporabniki so izpostavili podobne frustracije in delili svoje izkušnje z napitninami na POS napravah. Nekateri so dejali, da jim je neprijetno zavrniti napitnino, medtem ko so drugi jasno izrazili, da menijo, da si natakarji ne zaslužijo dodatnega plačila, če storitev ni presegla pričakovanj. Pogost argument za zagovarjanje napitnin je bil: »Pa ne hodi jest v restavracijo.« Uporabniki opozarjajo, da bi morala biti pravica do napitnine nekaj, kar si je treba zaslužiti, in ne nekaj, kar se avtomatsko doda.
Bivši natakar pojasnjuje
Zanimiv komentar prihaja od bivšega natakarja, ki pojasnjuje, da napitnina ni nekaj, kar se ‘dobi’, ampak nekaj, kar se ‘zasluži’. Poudaril je: »Če je bila storitev pod pričakovanji, ne bo napitnine. Če je natakar pozabil osnovne stvari, kot sta čist stol ali praznjenje pepelnika, ne bo pustil niti 20 centov.«
Na Redditu se je pojavil tudi komentar uporabnika, ki ne mara odstotkov, saj jih dojema kot nepravične, poleg tega pa pogosto ni možnosti vnosa lastnega zneska napitnine. »Na POS-u vedno izberem 0. Ne želim se počutiti prisiljenega dati napitnine, ki je nisem sam določil. Na Glovu sem nehal puščati napitnine, ker sem opazil, da samodejno zahtevajo celo do 5 € za obrok v vrednosti 30 evrov,« je zapisal uporabnik.
Po drugi strani pa obstajajo tudi tisti, ki menijo, da je napitnina še vedno pomemben način nagrajevanja dobre storitve. »Vedno pustim napitnino (če storitev ni bila izjemno slaba), vendar ne v odstotkih, temveč po principu,« je zapisal eden od uporabnikov in pojasnil, da napitnino določa glede na znesek računa, ne glede na odstotek.
Urednik portala MojPrihranek