Garancija je lahko pomemben faktor pri odločanju o tem, ali bomo določen izdelek kupili ali ne. Praviloma bi moral biti garancijski list, na katerem so zapisane vse informacije vezane na nakup in garancijski rok, izpolnjen, podpisan in ožigosan, saj z njim zahtevamo popravilo ali menjavo izdelka. Kaj pa, če garancijski list ni tak, kot bi po pravilih moral biti?
Kaj gre lahko narobe?
Ena možnost je, da garancijskega lista ob nakupu sploh ne dobimo ali pa ga v času veljavnosti celo založimo ali izgubimo.
Druga opcija pa je dandanes kar precej pogosta – garancijski list dobimo, vendar je ta neizpolnjen. Je torej zapakiran v embalaži skupaj z izdelkom. V nekaterih primerih moramo v trgovini ožigosati račun (največkrat na informacijah), zato v tem primeru sledite napotkom prodajalcev.
Kaj pravi zakon?
Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot) določa, da mora prodajalec za blago, za katero je izdana garancija, ob sklenitvi prodajne pogodbe potrošniku izročiti garancijski list. ZVPot določa tudi obvezne sestavine garancijskega lista. Garancijski list mora biti potrošniku lahko razumljiv, sestavljen v slovenskem jeziku, pisno na papirju ali drugem trajnem nosilcu podatkov.
Kaj storiti, če garancijskega lista nimate oziroma ta ni izpolnjen?
Brez skrbi. Dajalec garancije ima vse obveznosti po zakonu, tudi če garancijski list ne vsebuje vseh zahtevanih podatkov ali ni izdan na predpisan način. Torej, garancijo lahko uveljavljate, čeprav garancijskega lista niste prejeli. Bo pa seveda treba izkazati, kdaj in od katerega podjetja ste izdelek kupili, na primer z računom.
Če podjetje krši določila zakona, ga lahko kaznuje tržni inšpektorat.
Novinarka