Ko se litijeva baterija vname, jo je skoraj nemogoče ugasniti: Voda ne pomaga

Mobile phone caught fire from the wire with recharging from the electrical network in the socket. Inexpensive chargers put your  cell at risk. Cable overheat and catch fire. Smartphone burn
Foto: Maksim Safaniuk iz iStock

Baterija električnega skuterja je po neuradnih informacijah povzročila požar v Novem Sadu, ki je terjal šest življenj. Zaradi tega se postavlja pod vprašaj varnost vseh prebivalcev, ki imajo naprave in vozila z litijskimi baterijami. Strokovnjaki opozarjajo, da je potrebna še večja previdnost, da morebitne poškodbe in okvare baterij ne bi povzročile dodatnih smrtnih žrtev.

Litijeve baterije se nahajajo v pametnih telefonih, električnih skirojih in kolesih, pa tudi v avtomobilih. Kakršna koli poškodba, okvara baterije ali njenega polnilca lahko povzroči požar. »Mislim, da je glavni problem v tem, da se zdaj za relativno malo denarja lahko kupijo ta prevozna sredstva, ki verjetno, skorajda sem povsem prepričan, ne izpolnjujejo minimalnih varnostnih pogojev, in se zato dogajajo takšni primeri,« je za HRT povedal Krunoslav Ormuž, stalni sodni izvedenec za strojništvo in promet.

Problem je kakovost proizvodnje

Preiskava požara, ki se je zgodil v južnokorejski tovarni litijevih baterij junija, je razkrila, da je kakovost proizvodnje velik problem. Umrlo je 23 delavcev. »Podjetje Aricell je zaposlilo veliko število nekvalificiranih delavcev, da bi izpolnilo proizvodne cilje. Posledično se je število novih napak znatno povečalo. Kljub različnim težavam je podjetje nadaljevalo s proizvodnjo baterij, ne da bi sprejelo večje ukrepe, kar je pripeljalo do te nesreče,« je povedal Kim Jong-min, vodja preiskovalne ekipe južnokorejske policije.

Baterije, ki jih je skoraj nemogoče ugasniti

Te baterije je skoraj nemogoče ugasniti, kar so poskušali tudi gasilci iz Velike Gorice. »Poskusili smo gasiti z vodo – ni šlo, s peno – ni šlo, s CO2 – ni šlo, celo ko smo gasili z vodo, smo baterije najprej potopili, nato pa preluknjali, preprosto vsebuje dovolj oksidanta in še naprej gori, torej nismo našli ustreznega sredstva za gašenje,« je za HRT povedal Ivica Maceković, poveljnik JVP Velika Gorica.

Zato strokovnjaki pozivajo vse lastnike naprav in vozil z litijskimi baterijami k večji previdnosti. »Vsekakor je treba vsem našim občanom in uporabnikom takšnih vozil svetovati, naj teh baterij oziroma vozil ne puščajo brez osebnega nadzora med polnjenjem. Če pride do vžiga ali če se sliši zvok ali se začne nekaj kaditi, je treba baterijo izklopiti iz omrežja in jo odstraniti iz območja, kjer bi lahko povzročila večjo škodo,« je poudaril sodni izvedenec Ormuž.

Problem vžiga v javnih garažah

Bi pa to lahko bil problem, na primer na trajektu ali v javnih garažah.

»Te baterije pri izgorevanju sproščajo veliko količino toplote in dima. Predvidevam, da bo tam zelo težko najti vozilo, ki je v plamenih, in ga ne bomo mogli izvleči iz podzemne garaže,« je povedal gasilec Maceković.

Na trajekte v Grčiji ne smejo peljati električna vozila, katerih baterije so stoodstotno napolnjene. Južna Koreja načrtuje podobno omejitev za podzemne garaže.

Simon Uršič

Urednik portala MojPrihranek

Prejšnji članekPodnebne spremembe? Ne v Ytong hiši!
Naslednji članekZakaj so zimski vrtovi največji trend leta?
Simon Uršič

Urednik portala MojPrihranek

Uporabljamo Akismet za manjšanje neželenih oglasnih komentarjev (spam). Politika zasebnosti.