Vedno več ljudi se iz pisarne seli domov – pa ne samo zaradi koronavirsa. Delo od doma postaja vedno bolj razširjeno, pandemija novega koronavirusa je prehod iz pisarn v domače delovno okolje samo pospešila. V zmedi svojega doma se lahko hitro zmedemo in izgubimo svoj fokus. Zato predstavljamo najučinkovitejše načine, kako organizirati delovni prostor in kako produktivno delati od doma.
Kako organizirati domačo pisarno?
Delo od doma še ne pomeni delo v pižami
Samo zato ker so nam prihranjeni pot na delo in nazaj ter jutranje hitenje, še ne pomeni, da moramo popolnoma zavreči našo jutranjo rutino, temveč jo zgolj prilagodimo. Zjutraj se oblecite, kot da bi šli v službo in pojejte nasiten zajtrk. Že res, da bo kasneje še veliko časa za zajtrk in da je hladilnik samo nekaj korakov oddaljen od pisalne mize, ampak rutina je rutina.
Domača pisarna: kako izbrati najustreznejši prostor?
Pri delu od doma je pomembno tudi, kakšna je atmosfera v prostoru, v katerem delamo. Zato si za domačo pisarno moramo izbrati prostor, ki nas najbolj spominja na pisarno – torej to nikakor ne smeta biti postelja ali kavč. Prav tako je pomembno, da se naša domača pisarna ne nahaja v prostoru, kjer veliko ljudi prehaja ves dan. Domača pisarna mora biti prostor, kjer bomo imeli dovolj časa za premislek in dovolj miru za koncentracijo.
Organizacija prostora
V domači pisarni morate imeti udoben stol, mizo ter velik računalniški monitor. Prav tako ne sme manjkati en majhen dodatek, ki vas bo razveseljeval ter opomnil, zakaj delate.
Pisarna mora biti lepo opremljena, kajti ko smo obkroženi z lepimi stvarmi, bolje delamo. Pisarno si lahko olepšate s kakšno rožo ali zelenjem ali lepimi fotografijami. Prav tako je pomembno, da imate v prostoru veliko naravne luči.
Izboljšajte svojo učinkovitost med delom od doma z naslednjimi triki
Pavze
Pavze so pomembne, tako v pisarni, kot doma. A pomembno je, da si ne jemljete pavz vsepovprek, saj tako konec dneva ne boste naredili ničesar. Pavze naj bodo vključene v urnik, ki se ga nato držite.
Delo in družinsko življenje
Čeprav je morda težko, ločite delo od zasebnega življenja. Ne pogovarjajte se z družinskimi člani med delom in, če je mogoče in potrebno, zaklenite vrata svoje pisarne. Le tako boste lahko dosegli mir in koncentracijo, ki ju potrebujete za uspešno delo od doma.
Adijo televizija, adijo hladilnik!
Recite ne distrakcijam. To vključuje tudi nenehne sprehode do hladilnika in gledanje serije med malico. Čas za televizijo bo po končanem delu.
Optimalna temperatura
Ljudje smo radi na toplem, še posebej v hladnejših mesecih. A pomembno je, da se zavedamo, da je zdaj naš dom postal naša pisarna in temu primerna mora biti tudi temperatura našega doma (oziroma sobe). Raje naj bo malo bolj mraz, kot pretoplo. In ne pozabite na redno zračenje prostora.
Novinar