Planet Zemlja vas vabi na peto Eko konferenco, ki se bo odvijala ob robu svetovnega dneva zemlje, 23.4.2014 na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani.
Zeleni turizem deluje z vizijo. V uvodnem delu konference bodo organizatorji predstavili načrte in usmeritve na nacionalnem nivoju. Ključni govorci bodo iskali odgovor na vprašanje, kako učinkovito uresničiti nacionalne načrte za hitrejši razvoj trajnostne turistične ponudbe.
PROGRAM:
8.30 – 9:00 REGISTRACIJA UDELEŽENCEV / GOSPODARSKO RAZSTAVIŠČE, Dvorana Povodni mož
9:00 – 9:15 UVODNI NAGOVOR SLAVNOSTNEGA GOVORCA
9:15 – 9:30 DIRKETOR DIREKTORATA ZA TURIZEM IN INTERNACIONALIZACIJO NA MINISTRSTVU ZA GOSPODARSKI RAZVOJ IN TEHNOLOGIJO / mag. MARJAN HRIBAR / Vloga trajnostnega turizma v načrtih MGRT
Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo z ukrepi neposredno vpliva na procese razvoja turizma v Sloveniji. Podpis Deklaracije za trajnostni turizem je zavezal podpisnike k razvoju trajnostne turistične ponudbe. Kako daleč smo na poti do ciljev?
9:30 – 9:45 V.D. DIREKTORJA JAVNE AGENCIJE SPIRIT SLOVENIJA / Tomaž Klemenc / Izkušnje in načrti pri razvoju in promociji trajnostnega in inovativnega turizma na nacionalnem nivoju
Slovenska turistična organizacija oz. Javna agencija SPIRIT Slovenija že vrsto let spremlja trende na področju prilagajanja in ukrepanja v turizmu zaradi podnebnih sprememb. SPIRIT Slovenija informira in spodbuja deležnike v slovenskem turizmu k implementaciji trajnostnih in inovativnih poslovnih modelov skozi različne projekte.
9:45 – 10.15 JAVNA AGENCIJA SPIRIT SLOVENIJA / svečana podelitev nagrad SNOVALCI 2014 / Slavnostna razglasitev zmagovalcev poziva Snovalec 2014 s podpisom pogodb
Poziv SNOVALEC je mehanizem Javne agencije SPIRIT Slovenija, s katerim spodbuja inovativne turistične produkte in pristope. Snovalci so tisti inovativni potencial Slovenije, ki prispevajo tudi k oblikovanju trajnostne ponudbe. Kateri so zmagovalci v letu 2014? Njihova predstavitev ter slovesni podpis pogodb.
10.15 – 11:30 ZELENO OMIZJE: Kako pospešiti razvoj trajnostnega turizma? Kje so sinergije za povezavo nacionalnih usmeritev, destinacijskega upravljanja in turistične ponudbe?
Moderatorka: dr. Tanja Mihalič, ki so jo na generalni skupščini UNWTO izvolili v Svetovni komite za etiko v turizmu (World Committee on Tourism Ethics). Ta vse od l. 2004 skrbi za promocijo, širitev in nadziranje uresničevanja Svetovnega etičnega kodeksa v turizmu
Sodelovali bodo: mag. Marjan Hribar, direktor Direktorata za turizem in internacionalizacijo, mag. Maja Pak, Javna agencija SPIRIT Slovenija, mag. Tanja Cegnar, Agencija RS za okolje, Eva Štravs, direktorica Turizma Bled, Zdravko Počivalšek Terme Olimia ter drugi
11:30 – 12:00 Odmor z zelenimi prigrizki
Svet se spreminja! Spremenil se je gost, ki se je iz udeleženca opazovalca prelevil v aktivnega soustvarjalca svojega doživetja. Zaradi njega in zanj se spreminja ponudba. Pri tem se vedno znova sprašujemo, kako uspešni smo pri njenem prilagajanju.
12:00 – 12:30 AGENCIJA RS ZA OKOLJE / mag. TANJA CEGNAR / Vpliv podnebnih sprememb na turizem
Podnebje in podnebne razmere pomembno vplivajo na celoten turistični proces, od privlačnosti nabora destinacij do izbire ene od njih. V zadnjem obdobju podnebje neposredno vpliva na spreminjanje turistične ponudbe. Se zavedamo, kaj nam nove podnebne razmere prinašajo in kako se jim bomo prilagajali?
12:30 – 12:50 MESTNA OBČINA LJUBLJANA / Ljubljana kot ponosna dobitnica Nagrade evropskega tedna mobilnosti
Strategija uvajanja mehke mobilnosti v Ljubljani je slovensko prestolnico popeljala na olimp zelenih destinacij Evrope.
12:50 – 13:10 TURISTIČNO ZDRUŽENJE IZOLA / DIREKTOR DANILO MARKOČIČ / Kilometer 0
Projekt ”Kilometer 0” je projekt, ki je povezal lokalne gostince in jih s podpisom kodeksa o uporabi sveže ribe zavezal k akciji ”zjutraj v morju, opoldne na krožniku”. Izola je tako edinstven in vzorčen primer zavedanja o pomenu lokalne in sveže prehrane v turistični ponudbi.
13:10 – 13:30 PREDAVANJE / PRIMER DOBRE PRAKSE
13:30 – 13:45 Kratek odmor
Zeleni turizem deluje na dotik, saj mora gost njegove prednosti jasno začutiti. Marketinški steber načrtuje in uresničuje komunikacijo inovativnega trajnostnega razvoja.
13:45 – 14:15 PREDAVANJE / PRIMER DOBRE PRAKSE KOMUNICIRANJA TRAJNOSTNEGA TURIZMA
14:15 – 14:45 GOODPLACE IN NEA CULPA / JANA APIH IN NEJA PETEK / Trajnostni marketing za trajnejši uspeh
Konkurenčni zeleni turizem mora gostu predstavljati otipljivo funkcionalno in emocionalno vrednost. Mora se ga dotakniti v fazi sanjarjenja o doživetju, v nakupni in ponakupni fazi. Zares se ga dotakne takrat, kadar se obljuba v tržni komunikaciji uresniči z izkušnjo. Zeleni turizem na dotik (v odnosu z gostom) deluje torej takrat, kadar tržna znamka res scela stoji za svojo zeleno obljubo in vanjo verjame.
14:45 – 16:00 ZELENO OMIZJE: Ali v zadostni meri izkoriščamo investicije v trajnostni turizem tudi kot marketinško priložnost?
Moderatorki Jana Apih in Neja Petek. Predstavitve ponudnikov, ki gradijo komunikacijo na zelenem turizmu. Njihove izkušnje in pogovor o rešitvah, ki prispevale k uspešnosti.