Evropska komisija je sprejela strategijo za zmanjšanje porabe goriva tovornjakov in avtobusov ter količine njihovih emisij ogljikovega dioksida. Strategija je usmerjena v kratkoročne ukrepe za potrjevanje, poročanje in spremljanje emisij iz težkih tovornih vozil.
Komisija je za merjenje emisij CO2 iz novih vozil razvila posebno računalniško simulacijsko orodje VECTO. Naslednje leto namerava predstaviti zakonodajne predloge, v skladu s katerimi bi bilo treba potrjevati, sporočati in spremljati emisije CO2 iz novih težkih tovornih vozil. To bo prispevalo k preglednejšemu in konkurenčnejšemu trgu ter uvedbi najbolj energetsko učinkovitih tehnologij, ki bi lahko pripomogle do 30-odstotnega znižanja emisij CO2. Možni nadaljnji ukrepi so določitev obveznih omejitev povprečnih emisij CO2 iz novo registriranih težkih tovornih vozil, razvoj sodobne infrastrukture v podporo alternativnih gorivom, pametnejše oblikovanje cen za uporabo infrastrukture, učinkovito in skladno obdavčevanje vozil ter drugo.
Emisije iz težkih tovornih vozil predstavljajo približno četrtino emisij v cestnem prometu in 5 % vseh emisij toplogrednih plinov v EU. V primeru nespremenjene politike bi v obdobju 2030–2050 količina emisij iz težkih tovornih vozil v EU ostala približno na sedanji ravni, ki je zaradi 35-odstotnega povečanja glede na leto 1990 nevzdržna.