V članku so izpostavljene nevarnosti, ki izhajajo iz uporabe električnih vozil v garažah – predvsem pri polnjenju električnih vozil. Pri tem morata biti izpolnjeni dve zahtevi: da se požarna varnost dne poslabša ter da je izpolnjena bistvena zahteva varnost pred požarom. V nadaljevanju so zapisana priporočila za izpolnitev teh zahtev.
Pravilnik o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah (Uradni list RS, št. 99/15, 46/17, 59/18 in 63/19) določa označevanje polnilnih postaj in mest.
Izkušnje iz požarov na električnih vozilih kažejo, da se ob vžigu enega vozila požar hitro prenese tudi na sosednja vozila. Za parkirana električna vozila, ki se ne polnijo, v garažah ni nobenih posebnih zahtev. Povsem drugače pa je, ko se vozila med parkiranjem polnijo.
Električna vozila v nasprotju z vozili z notranjim zgorevanjem pri polnjenju predstavljajo tveganje za pojav požara, ki lahko izvira iz električne inštalacije ali baterije. Predvsem baterija je tista, ki zaradi poškodbe ali celo starosti/iztrošenosti predstavlja tveganje. Splošno pravilo pri posebnih tipih litij-ionskih baterijah je, da se po štirih letih priporoča zamenjava. Več o tem v nadaljevanju članka. Težava je torej, ker na prvi pogled teh napak ne moremo opaziti.
Požarna varnost pri električnih vozilih
→ Celoten članek je objavljen v Elektrotehniški reviji številka 3/2020
V Agenciji POTI, izobraževalni, svetovalni in založniški družbi, smo si v 20-ih letih delovanja pridobili obilo znanja in izkušenj na področju izvajanja izobraževalnih programov. Sodelujemo z izkušenimi predavatelji, ki so predvsem strokovnjaki iz prakse.