V Sloveniji je bila sprejeta nova Uredba o upravljanju z energijo v javnem sektorju.
Ministrstvo, pristojno za energijo ima še 30 dni časa, da vzpostavi informatizirano zbirko energetskega knjigovodstva. Rok vzpostavitve je 30. junij 2017.
Torej je skrajni čas, da se tega lotijo tudi javni naročniki …
Rok za uvedbo sistema upravljanja z energijo v javnih stavbah je namreč 31. december 2017.
Ob uvedbi oz. vzpostavitvi sistema se je potrebno zavedati, da energetsko upravljanje stavb ni samo energetsko knjigovodstvo, zato je nujno, da se upravljavci javnih stavb seznanijo s širšimi zakonskimi obvezami in smernicami za večjo energetsko učinkovitost stavb.
Poleg energetskega knjigovodstva gre za ukrepe monitoringa, avtomatizacije stavb, uvajanja standardov stalne optimizacije sistemov in zagotavljanja bivalnega ugodja v stavbah.
Podatki o porabi energije v stavbah se beležijo na elektronskih števcih, pri fakturiranju se uporabljajo e-računi, knjigovodstvo vključuje spletne aplikacije, centralni nadzorni sistemi pa običajno beležijo podatke v “oblak”.
Ob vzpostavitvi sistema se poraja veliko dilem in vprašanj, kot so:
- Ali je možno vse te podatke o porabi energije avtomatizirano obdelovati? Ali pa vsak v računalnik ročno vnaša podatke v lasten program oz. bazo?
- Kdo sploh naj upravlja s temi podatki? Je to računovodja, hišnik, ravnatelj, direktor?
- Ali obstajajo tudi brezplačne aplikacije, ki omogočajo upravljanje s temi podatki? …
Vse odgovore na te dileme, vprašanja in še mnogo več boste dobili na dvodnevni praktični delavnici Učinkovito energetsko upravljanje zgradb v skladu z Uredbo, ki bo potekala 6. in 13. junija 2017 od 12.-17. ure v Ljubljani.
Več o programu in vsebinah delavnice si preberite tukaj.
V Agenciji POTI, izobraževalni, svetovalni in založniški družbi, smo si v 20-ih letih delovanja pridobili obilo znanja in izkušenj na področju izvajanja izobraževalnih programov. Sodelujemo z izkušenimi predavatelji, ki so predvsem strokovnjaki iz prakse.