Mednarodna organizacija ICERTIAS, ki danes praznuje peto obletnico delovanja, je od leta 2013 prisotna tudi na slovenskem trgu. Tržne raziskave, ki jih opravlja, imajo nekatere zanimive zaključke, med drugim tudi tega, da Slovencem slovensko pomeni vse manj. Mednarodna certifikacijska organizacija ICERTIAS, ki je bila ustanovljena v Zurichu, je v minulih letih dosegla velik mednarodni ugled, danes je prisotna v 40 državah po svetu, njene raziskave in analize pa pogosto navajajo in citirajo vodilni svetovni mediji
Zadnja tri leta je ICERTIAS intenzivno prisoten tudi v Sloveniji. Prva raziskava, ki jo je ICERTIAS opravil v Sloveniji, je bila anketiranje splošnega prebivalstva v okviru projekta Best Buy Award leta 2013. Do danes je organizacija za potrebe svojih raziskav Best Buy Award, QUDAL – QUality meDAL in Customers’ Friend v Sloveniji anketirala že 40.000 oseb.
Kot ugotavljajo analitiki organizacije ICERTIAS, je na slovenskem trgu moč opaziti znatne spremembe.
Primerjava letošnjih rezultatov raziskav s tistimi iz leta 2013 ugotavlja, da slovenski državljani še vedno zaupajo domačim blagovnim znamkam, a so jim manj zvesti kot v preteklosti. V ospredje namreč bolj postavljajo ceno, kakovost izdelka in kakovost uporabniške izkušnje – ti dejavniki/lastnosti so se namreč uvrstili daleč pred blagovno znamko ter geografsko poreklo izdelka ali storitve.
Ne gre za to, da bi Slovenci danes manj preferirali domače blagovne znamke kot pred leti, temveč gojijo bistveno več zaupanja do mednarodnih podjetij in azijskih proizvajalcev kot še pred nekaj leti.
Primerjava rezultatov raziskav ICERTIAS Best Buy Award in QUDAL – QUality meDAL z drugimi državami v regiji vzhodne Evrope dokazuje, da je Slovenija še vedno v vrhu po kriterijih razvitosti in standarda prebivalstva. Povprečen Slovenec tako zna navesti 6 ali 7 blagovnih znamk čokolade, medtem ko jih znajo povprečen prebivalec Hrvaške, Češke ali Slovaške navesti le 4 ali 5.
Toda, sodeč po rezultatih anket Best Buy Award in QUDAL – QUality meDAL, ji jih je opravil ICERTIAS, standard in moč potrošnikov v zadnjih letih naraščata znatno hitreje v sosednjih vzhodnoevropskih državah kot v Sloveniji. Če se bodo gospodarski trendi v regiji vzhodne Evrope razvijali tako, kot so se v zadnjem desetletju, bi lahko v prihodnjih letih kupna moč povprečnega potrošnika nekaterih držav – predvsem Estonije, Litve, Latvije, Poljske, Češke, Slovaške, Romunije in Hrvaške, dosegla ali celo presegla standard povprečnega prebivalca Slovenije.
Nagrade in priznanja Best Buy Award, QUDAL – QUality meDAL in Customers’ Friend so v zadnjih letih prejela vodilna domača in mednarodna podjetja, kot so: Alpetour, Alpod, AMZS, Argeta, Barcaffe, Bauhaus, Baumit, Bosch, BSH Bosch, Delamaris, Delo, Dr. Oetker, Fructal, GEA, GEN-I, Hofer, Intersport, JUB, KRAS, Lekarne Maribor, Lesnina, Lidl, Ljubljanske mlekarne, Medex, Mercator, Merkur, Mlekarna Celeia, OMV, Pomurske mlekarne, Radgonske gorice, Semenarna Ljubljana, Sonček TUI, Telekom Slovenije, Unilever, Velux, Vinakoper, Zavarovalnica Triglav, Zepter, Žito itd …
Vas zanima, kako vzpostaviti trajno in dobičkonosno komunikacijo s ključnimi ciljnimi skupinami, ki so pomembne za uspešno poslovanje podjetja in njegovo pozitivno podobo v javnosti? Lahko vam pomagamo pri načrtovanju in izvedbi učinkovitih marketinških in pr projektih.